حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه های این هفته نمازجمعه خوی افزود: برخی از انسان های غافل، عظمت و جایگاه ماه رمضان را درک نمی کنند و به روزه خواری علنی می پردازند.
وی اضافه کرد: بر اساس آموزه های اسلامی مبارزه با روزه خواری علنی وظیفه دینی عموم مسلمانان و مسئولان فرهنگی، قضایی، انتظامی، تبلیغی، بازاریان، مغازه داران، هتل داران، پیمانکاران، نانوایان و دیگر اقشار جامعه است و حداقل کاری که می توان انجام داد تذکر لسانی است.
وی اظهار کرد: بر اساس نص صریح قرآن کریم، رسیدن به تقوا و قرب بیشتر الهی فلسفه وجوب روزه ماه رمضان است که باید در این خصوص همه ما اهتمام لازم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: آمرزش گناهان، نزول رحمت الهی، طلب آمرزش ملائکه برای روزه داران، پوشانده شدن عیب های روزه داران در محضر خداوند از جمله آثار و برکات روزه ماه رمضان است.
امام جمعه خوی با اشاره به نامگذاری روز پنجم خرداد به عنوان روز نسیم مهر یا حمایت از خانواده زندانیان گفت: بسیاری از خانواده های زندانیان که هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند، در جامعه به عنوان اولین قربانیان جرم و جنایت به حساب می آیند.
حجت الاسلام شکوری افزود: مواجه شدن با بحران معاش زندگی، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، روی آوردن به تکدی گری، طلاق همسران و نگرش منفی جامعه به همسر و فرزندان زندانیان از جمله آسیب های اجتماعی پیش روی خانواده زندانیان است.
وی اضافه کرد: ضرورت دارد همه اقشار جامعه و مردم نوع دوست به رسالت دینی خود در راستای کمک به خانواده زندانیان به ویژه در ماه مبارک رمضان عمل کنند.
به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته شهر خوی در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم در مصلای این شهر برگزار شد.
7133/2093 ** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.