به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست ستاد استانی مرتلین قرآن کریم ماه رمضان در استان بوشهر افزود: ماه مبارک رمضان یک ماه منحصر به فرد و ماه تربیت، معماری شخصیت و هدایت انسان است.
وی بیان کرد: ماه رمضان از چنان جایگاه و منزلتی برخوردار است که خداوند متعال، قرآن کریم را در این ماه و در شب قدر نازل کرده است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: قرآن کریم از تمامی ظلمت‌ها انسان را بیرون می‌کشد که این مهم جایگاه کتاب وحی نزد انسان‌ها تعیین می‌کند.
صفایی‌بوشهری با تاکید بر پیوند زدن خداوند متعال به مردم از طریق قرآن کریم بیان کرد: قرائت قرآن باید همراه با بصیرت و عمل باشد و به عنوان سیاست و نگاه راهبردی باید در مراسم ترتیل‌خوانی و قرائت قرآن مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: باید با قرآن کریم از انقلاب اسلامی حراست و حفاظت شود که این مهم در جغرافیای جمعیتی مدیریت قرآن محقق می‌شود.
امام جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش‌گران در عرصه برگزاری مراسم ترتیل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: از این برنامه مهم و تاثیرگذار بیش از 500 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر بهره‌مند می‌ شوند.
صفایی‌بوشهری گفت: جذب جوانان در برنامه‌های مذهبی و قرانی باید در اولویت قرار بگیرد که در این راستا ماه مبارک رمضان بهترین فرصت در این عرصه است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت استان بوشهر در عرصه‌ قرآن‌آموزی و معرفی این استان به عنوان دومین استان جوان کشور، جوان‌گرایی قاریان با بصیرت آغاز شده است.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.