به گزارش ایرنا، واجدان شرایط از مرد و زن ، پیر و جوان، شیعه و سنی از همان ساعت های نخست رای گیری در 119 شعبه رای گیری شهرستان قشم حضور یافتند و در ساعت های پایانی روز همچنان تعداد حماسه آفرینان در حال افزایش است.
مهدی رحمانی حدودا 40 ساله با چهره ای بشاش فرزند خرد سالش را در آغوش گرفته و به همراه همسرش 15 دقیقه در صف مانده بود، یکی از رای دهندگانی که 8 و 30 دقیقه صبح در شعبه مسجد النبی (ص) قشم حاضر شد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: ایران باید مایه افتخار و در جهان سرفراز باشد، از این رو تک تک ما وظیفه داریم در این زمینه به مسوولیت خویش عمل کنیم.
او با ابراز رضایت از نحوه برگزاری انتخابات، عرق ملی را دلیل حضور خود در پای صندوق رای عنوان کرد و از نامزدها انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خواست به وعده های خود با مردم وفا کنند.
رحمانی با بیان اینکه بسیاری از وعده های داده شده احتمال کمی برای عملی شدن دارد، برای رییس جمهوری آینده آرزوی موفقیت کرد و بر برآوردن خواسته های مردم تاکید کرد.
وی افزود: برنامه نامزدها را ملاک انتخاب خود قرار دادم و به جد معتقدم این انتخابات تاثیر داخلی و بین المللی قابل توجهی خواهد داشت و از این رو همه اقشار باید در این انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خود و فرزندانشان را رقم بزنند.
زهرا زینی بانویی است موقر با حدود 30 سال سن که به عنوان یک ایرانی با مسوولیت پذیری جهت تصمیم گیری برای آینده کشور ساعت 9 صبح در شعبه رای گیری مدرسه هوشیار قشم حاضر شده است اما بر انتخابات ریاست جمهوری تمرکز کرده و با نامزدهای شوراهای اسلامی آشنایی ندارد.
وی با بیان اینکه برنامه نامزدها را ملاک رای خود قرار داده به خبرنگار ایرنا گفت: اطرافیان نامزدها برای من اهمیت بالایی داشت چرا که ممکن است رییس جمهوری نیت خیری داشته باشد اما کابینه و مسوولان توانایی لازم را نداشته باشند.
این رای دهنده با انتقاد از روش و محتوای مناظره ها عنوان کرد: حرف دل مردم گفته نشد و از آنجایی که نامزدها محدود شده بودند، مناظره ها بسیار کلیشه ای بود؛ ایرادها و نحوه مدیریت تخصصی مورد بحث قرار نگرفت و از این رو مردم ایرادهای نامزدها را به خوبی ندیدند و نگاه مردم را باز نکردند.
او ادامه داد: گرچه افشای همه مسایل کشور در دیدرش بیگانگان درست نیست اما باید به نقش و نگاه شخصیت ها در رویدادهای مختلف پرداخته شود تا نامزدها بهتر معرفی شوند.
زینی در ادامه گفت: کشور در گذشته ای نه چندان دور در عرصه بین المللی منزوی بود در حالی که ما پیشینه تاریخی، فرهنگی و علمی پرباری داریم و فکر نمی کنم ایرانی ها تمایل داشته باشند بار دیگر در آن شرایط و جایگاه قرار بگیرند و از این رو روی کار آمدن رییس جمهوری با هدف پاسداری از سربلندی کشور یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: عوامل مختلفی در تحقق یا عدم تحقق وعده های رییس جمهوری اثرگذار است اما شخصی که انتخاب می شود باید به پشتوانه بدنه رای خود در جهت عمل به وعده ها گام بردارد و در صورت بروز مشکلی آن را با مردم در میان گذاشته و درخواست پشتیبانی کند.
زینی خواستار حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای شد و بیان کرد: در صورت بروز مشکلی در سال های پیش رو افرادی که در انتخابات شرکت نمی کنند، با این کنش منفی خود در آن مسایل مسوول خواهند بود.
او همچنین از نامزدها خواست به آینده و سربلندی ایران بیاندیشند چرا که امروز مردم از نظر اقتصادی در تنگنا هستند و گرچه از نظر جایگاه اقتصادی خانواده ام شرایط خوبی دارد اما وضعیت کشور موجب شده تا ما هم با مشکلاتی روبرو باشیم.
حوالی ظهر است و هوای قشم گرم و شرجی؛ گرمی هوا آنقدر هست که تنها چند دقیقه ایستادن زیر نور خورشید می تواند تمام بدن را خیس عرق کند.
در چنین شرایطی پنج جوان وارد محوطه مسجد ایمان می شوند و یکی از آنها سهراب میری است، جوان دانشجویی اهل شیراز و ساکن قشم با حدود 20 سال سن؛ موهای بور بلند موجعدش در شرجی هوا ژولیده شده و عرق پیشانی اش عینکش را نیز بی نصیب نگذاشته است.
وی نیز پیگیر شوراهای اسلامی نیست و به ویژه شعارهای برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به عوام فریبی بیشترنزدیک می داند تا برنامه ای برای مدیریت کشور و معتقد است محور مناظره ها به جای ارایه برنامه به تخریب محوری گذشت.
این دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مناظره ها چندان در تغییر مسیر رای تاثیر نداشت اما مناظره سوم را در مجموع بیشتر پسندیدم.
میری کارنامه نامزدها و شخصیت هایی که از آنها حمایت کردند، همچنین دیدگاه آنها در مورد مسایل اقتصادی و فرهنگی را ملاک انتخاب خود عنوان می کند.
او در زمینه نتیجه انتخابات پیش رو نیز گفت: این انتخابات تنها برای تعیین مسیر چهار سال آینده نیست بلکه در سرنوشت چند دهه کشور می تواند اثرگذار باشد و از این رو پیروزی نامزدی که دید بازتری داشته باشد، می تواند دست کم کشور را از انزوا خارج کند.
وی تصریح کرد: جملگی نامزدها حتی شخصی که تا چندی پیش برایم ناشناخته بود البته که سخنی نمی گویند که به مذاق مردم خوش نیاید اما در مجموع به همراه دوستانم در دانشگاه پیشینه نامزدها، دید باز آنها نسبت به تعامل با دنیا و توجه آنها به مسایل اقتصادی را ملاک قرار دادیم.
میری ادامه داد: همه وعده های عنوان شده به طور قطع عملیاتی نخواهد شد اما نامزد منتخب طوری عمل نکند که چهار سال آینده مجبور به انکار مواضع خود شود؛ به جای نگاه از بالا باید به شرایط زندگی مردم رسیدگی کند.
او در نهایت از مردم خواست پای صندوق های رای حضور یابند.
صنم بازماندگان، دختری 24 ساله که لباس محلی به تن دارد، همزمان با غروب آفتابی که هنوز گرمایش میهمان شهر بود پای صندوق سیار قشم حاضر شد.
وی هدف خود از شرکت در انتخابات را ادای دین برای آبادانی کشور عنوان کرد و در مورد وعده های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: تنها هنگام انتخابات برای کسب رای شعار می دهند.
این رای دهنده بیان کرد: انتخابات به طور قطع در آینده کشور اثرگذار است و مردم این اثر را طی سال ها با انتخاب دیدگاه های مختلف مشاهده کردند.
او که مناظره ها را به تماشا ننشسته ادامه می دهد: نگرش سیاسی نامزدها را ملاک انتخاب قرار دادم، باید واقع بین بود چرا که نگاه آنها در این حوزه بر عملکردشان اثرگذار است.
بازماندگان ادامه داد: از نامزد منتخب انتظار دارم شرایط کشور را بهبود ببخشد، نیازی به تشریح نیست چرا که شرایط برای همه روشن است و مردم در این راستا دست به دست هم دهند و غیر از این انتظاری ندارم.
رحمان موسوی 45 ساله با 2 فرزند نوجوانش در شرایطی که مهلت رای گیری از سوی ستاد انتخابات کشور برای بار دوم تمدید شد، در شعبه رای گیری دانشگاه خوارزمی حضور یافت.
وی هدف خود از شرکت در انتخابات را لبیک به منویات مقام معظم رهبری، پاسداری و تداوم اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: برنامه نامزدها را ملاک انتخاب قرار دادم چرا که این انتخابات در میزان مشارکت مردم در عرصه های مختلف به ویژه در شرایط حساس منطقه و جهان اثرگذار خواهد بود.
موسوی افزود: شرایط سخت اقتصادی کشور رو به بهبود است و باید این مسیر ادامه یابد گرچه شعارهای برخی از نامزدها به واقعیت نزدیکتر بود.
او ادامه داد: نامزدهای شوراهای اسلامی برنامه خاصی ارایه ندادند و تنها برای پیروزی در این انتخابات ورود کرده اند و هنوز تبلیغات به صورت سنتی انجام می شود.
وی در ادامه با درخواست از مردم با هر دیدگاه و رویکردی برای شرکت در انتخابات در زمان باقی مانده از مهلت رای گیری گفت: انتظار می رود نامزدها به جامعه خدمت کرده و در جهت بهبود معیشت خانواده و ارتقای سطح زندگی تلاش کنند.
موسوی پس از گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با دست علامت پیروزی نشان می دهد و به همراه خانواده اش به رای دهندگانی می پیوندد که هر یک با بیم و امیدی در ساعت پایانی مهلت قانونی رای گیری صفی طولانی در مقابل شعبه تشکیل دادند.
گرچه مهلت قانونی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پایان یافته اما دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اطلاعیه شماره 32 ستاد انتخابات کشور تا ساعت 22 ادامه می یابد.
8123/6048
خبرنگار:محمد ملاحمزه زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.