به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی آبادی دوشنبه در بازدید از شبکه تعاون روستایی هرمزگان ارتقای سطح بهره وری از منابع آب و خاک، توسعه زنجیره های تامین و ارزش بخش کشاورزی و افزایش سهم بهره برداران از ارزش افزوده این بخش و ارتقای سطح فناوری در حوزه تولید را از جمله مزایای راه اندازی این شرکت ها دانست.
وی بیان داشت: شرکت های سهامی زراعی، نقش مهمی درتوسعه و افزایش درآمد اعضای تحت پوشش دارد.
علی آبادی بابیان اینکه در تشکیل شرکت های سهامی زراعی و تولیدی، مردم بومی هر منطقه از ذی نفعان و سهامداران خواهند بود و این سهام به هیچ وجه قابل واگذاری به غیر، جز اعضای خانواده نیست، تصریح کرد: برای موفقیت دراین برنامه اقتصادی، توجیه شفاف مردم و اهداف شرکت ضروری است.
این مقام مسئول اظهار داشت: موضوع راه اندازی و توسعه شرکت های سهامی زراعی استان از اولویت های مهم سازمان بوده و سازمان مرکزی نیز به همین منظور پیگیر موضوع بوده وکمکهای مالی مورد نیاز را در دستور کارقرار داده است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان و وجود منابع خدادادی از جمله منابع آب و دریا ،سرمایه گذاری در امور زیربنایی از جمله احداث پایانه حمل و نقل و بازرگانی کالاها و جذب و مشارکت سرمایه گذاران که دارای منابع مالی و امکانات می باشند، باید در برنامه های سازمان روستایی این استان قرار گیرد.
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تاکید کرد: در سال جدید باید با توسعه این تشکل ها در خصوص مسائل اقتصادی تحول ایجاد کنیم.
مدیرتعاون روستایی هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: این شبکه در زمینه خریدهای تضمینی گندم، کلزا و خرید حمایتی گوجه فرنگی، توزیع انواع کودهای شیمیایی، توزیع میوه شب عید و تنظیم بازار میوه و جلوگیری از افزایش قیمت ها موفق عمل کرده است.
سیروس اسدپور با اشاره به فعالیت یک شرکت سهامی زراعی در هرمزگان، خاطرنشان کرد: شاخص فعالیت شرکت‌های سهامی زراعی از بین بردن پراکندگی اراضی زراعی، یکپارچه‌سازی اراضی جهت مکانیزه کردن محصول است .
شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی نهادهای غیردولتی هستند که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هدایت و حمایت می شوند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.