به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ؛ یونس رنجکش در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: مردم خواستار توسعه بندر و منطقه ویژه اقتصادی در کنار منطقه آزاد انزلی هستند تا از این طریق بخش اقتصادی استان گیلان تقویت شود.
وی با بیان اینکه بندر و مجموعه ظرفیت های آن باید سریع تر توسعه پیدا کند، اظهار کرد: تجار این شهرستان به حمل و نقل دریایی گرایش پیدا کرده اند و این امر توسعه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی آستارا را می طلبد.
رنجکش ادامه داد: باید تسهیلاتی جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود تا منطقه ویژه اقتصادی جایگاه خاص خود را در آستارا پیدا کند.
فرماندار شهرستان آستارا توجه به حمل و نقل دریایی در حوزه گردشگری دریایی را لازم خواند و گفت: وجود قابلیت های متنوع در آستارا شامل مرز دریایی، زمینی و ریلی، این شهرستان را به کانون بنادر تجاری و اقتصادی تبدیل کرده است و باید متناسب با این ظرفیت ها، زیرساخت ها تکمیل شود.
رنجکش با اشاره به توجه و تاکیدات دولت تدبیر و امید در بهره مندی از ظرفیت های بالقوه آستارا، افزود: آستارا دارای چشم انداز روشنی در مسیر توسعه است اما نیازمند همراهی مسئولان جهت سرعت بخشی به اجرای طرح های مهم هستیم.
حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بندر آستارا و جایگاهش در توسعه اقتصاد دریایی و ریلی، گفت: خوشبختانه آستارا در حوزه های تجاری، اشتغالزایی و گردشگری موفقیت هایی کسب کرده است.
وی ادامه داد: برای تبیین بیشتر جایگاه و مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با هماهنگی فرمانداری، حاضر به برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و نخبگان این شهرستان هستیم.
در اسفندماه 1393 هیأت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا در استان گیلان را با حوزه فعالیت های دریایی، بندری، صنایع و خدمات وابسته و لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده تصویب و ابلاغ کرد.
منطقه ویژه اقتصادی آستارا با 61 هکتار وسعت درمحدوده بندر چند منظوره این شهرستان در خشکی و شاخه های موج شکن دریایی آن ایجاد می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بندر این شهرستان از فروردین ماه سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.