محمد رنجبر در آیین آغاز بکار رسمی مرکز داوری اتاق تعاون درهرمزگان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای 90 درصد پرونده های رسیدگی شده حکم قطعی صادر شده است.
وی اضافه کرد: بیشتر شکایت های وارد به مراکز داوری مربوط به تعاونی های مسکن بوده که هیات مدیره ها به دلیل افزایش قیمت ها در سال های گذشته قادر به اجرای تعهدهای خود نیستند.
دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران ابراز داشت: برخی تعاونی ها در پرداخت سودهای خود به اعضاء دچار مشکل هستند و بیشتر شکایت ها غیر مالی است.
رنجبر خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده های حوزه تعاون را به مراکز داوری تعاون واگذار کرده که این حجم ورودی پرونده ها به آن دستگاه را کاهش داده است.
وی یادآور شد: اجرای احکام صادره از سوی این هیات ها بر عهده دستگاه قضایی قرار داشته و اگر شاکی از حکم صادره ناراضی بوده و شکایتی داشته باشد توسط آن دستگاه مورد رسیدگی قرار می گیرد.
دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران اضافه کرد: تشکیل این مراکز از سال گذشته در مراکز استان به صورت آزمایشی آغاز شده بود و داوران آنها را قضات بازنشسته ، وکلای دادگستری و آشنای به قانون های حوزه تعاون تشکیل می دهند.
وی یادآور شد: بندرعباس اولین مرکز استانی است که مرکز داوری آن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.