مردم از بامداد امروز در حالیکه سبزه های عید خود را برای رهاسازی در دریا و رودخانه ها با خود حمل می کردند ،برای انس گرفتن با طبیعت راهی مراکز تفریحی، بوستان ها و جاهای سرسبز و دیدنی استان شدند.
امروز طبیعت هرمزگان میزبان مردمی است که پایان عید نوروز را جشن گرفته اند و برای گذران لحظه های سرشار از شادی و خوشی به دامان سبز طبیعت آمده اند تا در روزی که به نام طبیعت است خاطره ای نیک و ماندگار حک کنند و همچون نیاکانشان سیزده بدری را شاد و مسرت بخش بگذرانند.
هوای اقصی نقاط هرمزگان در سیزدهمین روز از فروردین ماه صاف و آفتابی است .
خروجی شهرهای هرمزگان بویژه خروجی های بندرعباس به سمت حاجی آباد ، بندرلنگه ، میناب ، رودان مملو از خودروهایی است که ازصبح امروز تاکنون راهی گذران روز سیزده فروردین در دامن طبیعت بودند.
اما در روز طبیعیت جوانان هلال‌ احمری هرمزگان در قالب طرح های متنوع همیار طبیعت شدند.
معاون امورجوانان جمعیت هلال احمراستان هرمزگان گفت: به مناسبت روز طبیعت خدمات متنوع اعضای سازمان جوانان در استان به اوج خود رسیده و در این راستا طرح «سحاب» با تمرکز بر فرهنگ زیست محیطی با رویکرد اجتماع محور در حال اجرا است.
سحررفیعی بندری تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع طبیعی در نقاط استقرار و اجتماع مسافران در مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و فراغتی محل اطراق مسافرین نیز در این روز در حال انجام است.
رفیعی بندری با اشاره به حضور تیم های سحاب در محل های پرتردد، پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها گفت : توزیع بروشورهایی امدادی و آموزشی در زمینه حفاظت از محیط زیست توسط تیم های سحاب صورت خواهد گرفت.
معاون امورجوانان جمعیت هلال احمراستان هرمزگان افزود : همچنین پوشش امدادی روز طبیعت نیز توسط تیم های سحاب در روز طبیعت انجام می شود.
حضور ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در داخل شهر، خروجی و حتی در مناطق روستایی چشمگیر است و برای نظم و امنیت در کنار مردم به خدمت رسانی مشغول هستند، همچنین ماموران هلال احمر، اورژانس ، کارکنان بیمارستانها نیز در این روز درحال خدمت رسانی هستند.
سیزده بدر یا جشن بدرقه نوروز از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سال های اخیر روز آشتی با طبیعت نیز نامیده می شود.
مردم دوران باستان اعتقاد داشتند که در این روز الهه آب بر دیو خشکسالی پیروز شده و به همین دلیل به جشن و سرور می پرداختند.
همچنین شادی و خنده را در این روز به معنی فروریختن اندیشه های تیره و پلید، روبوسی نماد آشتی و تزکیه برمی شمردند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.