حسین دلشب روز یکشنبه با بزرگداشت روز طبیعت در گفت وگو با ایرنا افزود:خشکسالی ، ریزگردها ، سیل و تغییر اقلیم بر مناطق مختلف کشور ایران اثر گذاشته است برهمین اساس اگر به مسایل زیست محیطی توجه نشود تبعات آن دامن همه ما را خواهد گرفت.
وی یادآورشد: آب و محیط زیست دو مقوله مهمی است که جزو الویت های برنامه ششم توسعه قلمداد شده اند .
دلشب اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزون بر مشارکت فعال در ستاد خدمات سفرهای نوروزی برای توریج فرهنگ زیست محیطی و معرفی جاذبه های گردشگری مناطق حفاظت شده همزمان با روز 13 بدر نیز بیش از 10هزار کیسه برای جمع آوری زباله در اختیار افراد در خروجی های شهرستان های این استان قرار داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:کیسه های توزیع شده برای جمع آوری زباله تجدید پذیر هستند و از مردم خواسته شده پس از آسایش و بهره گیری از دامان طبیعت زباله های تولیدی را با خود جمع آوری و مانع از رها شدن آن در طبیعت شوند.
وی اظهارداشت: باتوجه به فصل گل دهی گیاهان و درختان کسانی که به دامن طبیعت می روند از له کردن گل ها و شکستن سرشاخه های درختان خودداری کنند تا امکان رسیدن تخم گلها برای رویش سال های آینده فراهم شود.
دلشب ادامه داد: همچنین افراد از روشن کردن آتش کنار درختان کهنسال و فضاهای با پوشش گیاهی بالا خودداری کنند و هرگونه آتش را در زمان بازگشت به منزل خاموش کنند تا از گسترش آتش سوزی جلوگیری شود.
وی گفت: مردم اگر در کنار دریا برای گذراندان روز 13 بدر می روند نیز از انداختن بطری و کیسه پرهیز کنند چرا که الان فصل تخم گذاری لاک پست هاست و آنها تصور می کنند و باتوجه به اینکه عروس دریایی غذای اصلی لاک پست هاست آنها بطری را با آن اشتباه گرفته و با قورت دادن بطری خفه می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست افزود: بدلیل آگاهی مردم فرهنگ زیست محیطی در جامعه ارتقا پیدا کرده است و تنها راه حفظ این سرمایه برای خود و نسل آینده مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست است.
پارک ملی نای بند، پارک ملی نخیلو، اثر طبیعی ملی کوه نمک جاشک، اثر طبیعی ملی خارگو، پناهگاه حیات وحش خارگ ، مناطق حفاظت شده مند و حله ، تنگ باهوش و منطقه شکار ممنوع کوه مند از مناطق طبیعی و گردشگری در استان بوشهر است که هر ساله مردم برای سپری کردن تعطیلات نوروزی به خصوص روز طبیعت به این مناطق سفر می کنند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.