حجت الاسلام محسن شهبازی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا' افزود: طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه در هفت بقعه امامزاده سید سلطان محمد (ع)، سید علی (ع) زیارتعلی، سید محمود (ع) سَکُل، شاه قطب الدین حیدر (ع)، سید عمرو (ع)، سید امیر (ع) برنطین و نظرگاه حضرت اباالفضل (ع) کمیز آغاز شده و به مدت 20 روز ادامه دارد.
وی تقویت باورهای اعتقادی، دینی و مذهبی زائران و مسافران نوروزی و بهره برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه امامزادگان را از جمله اهداف اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در این اماکن معنوی برشمرد.
شهبازی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، احیاء، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی، تعمیق و تقویت فرهنگ ناب دینی در جامعه و خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زائران بقاع و اماکن متبرکه را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
وی برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مسابقه های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری، پاسخگویی به مسائل شرعی، ارائه مشاوره و تبیین فرهنگ و سنت نیک و حسنه وقف را از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری نوروز 96 در این شهرستان برشمرد.
شهبازی در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته 30 هزار زائر و گردشگر از خدمات طرح آرامش بهاری در شهرستان رودان بهره‌مند شدند.
شهرستان رودان با بیش از 124هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
شهرستان رودان بواسطه برخورداری از منابع بکر، جاذبه های گردشگری طبیعی، آب فراوان و رودخانه های دائمی، مناطق کوهستانی و سرسبزی های دلفریب و چشم نواز، وجود اماکن زیارتی، بقاع متبرکه و با داشتن مردمانی مومن، خونگرم، میهمان نواز، ساده و بی آلایش، مهربان و صمیمی به 'ˈبهشت جنوب'ˈ معروف است و چون نگینی زیبا و درخشان بر انگشتری خلیج تا ابد فارس می درخشد.
7196/6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.