سرگرد ' داود عبدالملکی ' روز پنج شنبه در همایش ' آماده باش همیاران پلیس' که در دبستان خواهران بابایی برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز 96 همانند سنوات گذشته از توان همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک جهت کنترل تخلفات و کاهش سوانح ترافیکی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: ضرر و زیان هنگفت مادی ناشی از حوادث رانندگی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور و خسارت معنوی غیرقابل جبران این معضل اجتماعی زنگ خطری برای از بین رفتن هر چه بیشتر سرمایه های ملی اعم از مالی و جانی است.
سرگرد عبدالملکی با اشاره به این که طرح آماده باش همیاران پلیس ویژه دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی ترافیک، تقویت انضباط اجتماعی و کاهش تخلفات رانندگی است، ادامه داد: فرهنگیاران و همیاران پلیس می توانند در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نقش مهمی داشته باشند و ضمن احترام به قانون و فرهنگ سازی در عرصه علم و ادب در بهبود رفتارهای ترافیکی تاثیرگذار باشند.
وی به نقش معلمان جامعه به عنوان پیشتازان فرهنگی در زنجیره آموزش و فرهنگ سازی همیاران و اولیاء اشاره کرد و افزود: این معلمان هستند که تحت عنوان فرهنگ یاران ترافیک وارد عمل شده و به روند تکاملی طرح همیاران پلیس، جامه عمل پوشیده و با ظرفیت ایجاد شده در استقرار نظم و انضباط اجتماعی نقش آفرینی کنند.
رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند در خصوص آموزش به همیاران پلیس، تصریح کرد: آموزش‌ها در 70 تا 90 درصد از مدارس به صورت مکرر توسط همکاران پلیس، به صورت جمعی و برخی موارد با برپایی شهرک ترافیک انجام می‌پذیرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری همه ظرفیت ها و همراهی و همدلی مردم خوب شهرستان و دانش آموزان همیار پلیس، ترافیکی ارام، ایمن و بدون حادثه را داشته باشیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.