به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدباقر سلیمی پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس راهور تا 14 فروردین 96 ادامه دارد، افزود: در این مدت همچنین 40 تیم گشت خودرویی و 40 تیم موتور سوار، عملیات انتظام بخشی به عبور و مرور، پایش تخلفات و رسیدگی به حوادث ترافیکی را دنبال می کنند.
وی شعار نوروزی امسال پلیس راهور را 'پرهیز از خطر، آسایش در سفر' اعلام کرد و بیان داشت: در ایام نوروز 280 نقطه از معابر شهری از جمله میادین شهری، معابر منتهی به مراکز خرید، اماکن زیارتی و تقاطع ها با حضور عوامل پلیس راه به صورت فیزیکی نظارت و کنترل می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان اظهارکرد: همچنین در این مدت، 10 تیم کنترل نامحسوس، رفتار رانندگی و عملکرد ماموران پلیس راهور را تحت نظارت دارند و 40 نیروی کمکی نیز از مراکز آموزشی برای تسهیل در اجرای طرح به کار گرفته شده است.
سرهنگ سلیمی اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی پلیس راهور، همه دستگاه ها و سازمان ها از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، امداد خودرو، شرکت های بیمه گر و آموزش و پرورش حضور دارند.
*برخورد پلیس راهور هرمزگان با رانندگان هنجار شکن
وی بیان داشت: پلیس راهور همچنین در ایام نوروز با تخلفات رانندگی حادثه ساز همچون سرعت غیرمجاز، حرکات مارپیچ، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به صورت جدی برخورد می کند و برابر قانون از ادامه مسیر راننده خاطی جلوگیری و خودرو در ایام تعطیلات توقیف خواهد شد.
سلیمی گفت: در 11 ماه امسال، پنج هزار و 850 دستگاه خودرو و 13 هزار و 23 دستگاه موتورسیکلت متخلف دارای نقص فنی، نداشتن بیمه و گواهی نامه و معاینه فنی، عبور خلاف جهت و غیره توقیف شد.
وی، ضبط 123 جلد گواهی نامه به علت داشتن نمره منفی بیش از حد نصاب، ضبط 240 گواهی نامه به علت تست مثبت اعتیاد و الکل، صدور 48 گواهی نامه پایه یک، یکهزار و 114 گواهی نامه پایه دوم، هفت هزار و 962 فقره گواهی نامه پایه سوم و 414 جلد گواهی نامه رانندگی ویژه افراد دارای نقص عضو را از دیگر اقدامات 11 ماهه پلیس راهور ذکر کرد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.