به دلیل شیوع کرونا و شرایط سخت گیرانه در صدور مجوز عرضه، 3500 تن خرما در سردخانه ‌های استان هرمزگان بلاتکلیف مانده است.

نایب رئیس انجمن خرما استان هرمزگان با اشاره به  بلاتکلیفی 3500 تن خرما در سردخانه های استان هرمزگان، گفت: مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی دقیق در خصوص میزان خرمای ذخیره شده، خرید خرما از سایر استان ‌های دیگر، بسته شدن مرزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، عدم وجود استاندارد و شیوه نامه ‌ای خاص در فرآیند نرخ گذاری خرما، وجود برخی شرایط سخت گیرانه در صدور مجوز عرضه در بازار و فروشگاه‌ های زنجیره‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا و.... باعث ماندن خرما در سردخانه‌های استان شده است.

به گزارش جماران، سجاد دهقانی با اشاره به مشکلات پیش روی در بخش فروش خرما در استان هرمزگان گفت: خرما به عنوان یک محصول استراتژیک و صادراتی با ارزش افزوده قابل ملاحظه استان هرمزگان به حساب می ‌آید که در سال‌ های اخیر با توجه به تمرکز دولت در ارزآوری از طریق صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی توجه ویژه ای نسبت به آن وجود دارد.

نایب رئیس انجمن خرما استان هرمزگان افزود: این محصول صادراتی زمینه اشتغال بسیار زیادی را هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در روستاها و شهرهای استان هرمزگان ایجاد کرده است که خود باعث اشتیاق در ساکنین روستاها و جوانان در عدم مهاجرت به شهرهای بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3500 تن خرما در سردخانه ‌های استان بلاتکلیف مانده است، اظهار داشت: مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی دقیق در خصوص میزان خرمای ذخیره شده، خرید خرما از سایر استان ‌های دیگر، بسته شدن مرزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، عدم وجود استاندارد و شیوه نامه ‌ای خاص در فرآیند نرخ گذاری خرما، وجود برخی شرایط سخت گیرانه در صدور مجوز عرضه در بازار و فروشگاه‌ های زنجیره‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا و.... باعث ماندن خرما در سردخانه‌های استان شده است.

دقهانی تاکید کرد: الزام دستگاه‌ های دولتی در خرید خرما و تشویق کارمندان به سمت مصرف خرما و همچنین ساده سازی فرآیند واردات در مقابل صادرات خرما و ایجاد کنسرسیوم خرما در استان وضعیت کنونی این محصول را سامان می‌ دهد که امید است بتوانیم با همکاری و مساعدت مسئولان وضعیت فروش محصول خرما را در استان ساماندهی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1433039
  • منبع: خبرگزاری مهر
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.