حسن آقاجانی عصر سه‌شنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در سالن کرامت استانداری، افزود: دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب و جهش در تولید کالا و رشد صادرات درگرو حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل در فرآیند صادرات است.

وی اضافه کرد: برای رونق صادرات استان باید از الگوی چین در صادرات تبعیت کنیم و تسهیلات بدون سود به تاجران اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بانک‌های خصوصی قم سهمی در تولید و اشتغال قم ندارند و از مسئولان انتظار می‌رود این بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را به سمت تولید هدایت کنند.

آقاجانی گفت: درصورتی‌که روند کنونی بانک‌های خصوصی قم ادامه داشته باشد، فعالان اقتصادی می‌توانند سرمایه‌های خود را از این بانک‌ها خارج کنند و در بانک‌هایی سپرده‌گذاری کنند که در خدمت تولید هستند.

وی بیان کرد: باید شورایی برای جهش تولید به‌ویژه در بخش صنعت قم با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی تشکیل شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان قم در ادامه اظهار داشت: با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قم ضمن ایجاد اشتغال جدید زمینه لازم برای رشد صادرات و معرفی کالاهای ساخت داخل فراهم می‌شود.

وی گفت: تعامل و همکاری مسئولان استان در احداث نمایشگاه بین‌المللی و ایجاد مسیر دسترسی به آن با کندی دنبال می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز در ادامه جلسه بیان کرد: تا پایان سال جاری برگزاری ۱۳ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای افزایش تولید و صادرات پیش‌بینی‌شده است.

ابوالفضل خاکی گفت: درصورتی‌که تسهیلات دولت به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا که اقدام به تعدیل نیرو نکرده‌اند تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شود بخش زیادی از مشکلات این بخش حل می‌شود.

وی اضافه کرد: اثربخشی تامین اجتماعی استان در بیمه کارفرمایان یکی از نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی قم است که ضمن جلوگیری از افزایش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از توقف چرخ تولید نیز جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: تبلیغ کالاهای تولید داخل الزام دستگاه‌های دولتی برای خرید محصولات ساخت استان از نیازهای بخش خصوصی قم در سال جهش تولید است.

خاکی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی قم برای دریافت تسهیلات بانکی مجبور به افتتاح سپرده به میزان ۱۵ درصد تسهیلات بدون سود می‌باشند.

وی در پایان اظهار داشت: تسهیل و توسعه استفاده از بازار سرمایه و تسهیل در انتشار اسناد اوراق و پیش فروش کالا از نیازهای اساسی فعالان اقتصادی قم در سال جهش تولید است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.