فرماندار خمیر روز چهارشنبه در دومین نشست ستاد تسهیل ورفع موانع تولید شهرستان با حضور تعدادی از صاحبان معادن وواحدهای تولیدی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای درحوزه طبیعی ومعدنی بوده و معدن یکی از مهم ترین مزیت های این منطقه است.
میرهاشم خواستار افزود: درصورت ایجاد زیرساخت های مناسب، بخش معادن خمیر از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه هرمزگان واین منطقه برخوردار است.
وی بیان داشت: شهرستان خمیر در بخش های تولید سیمان، گچ و آهک دارای ظرفیت ها وتوانمندی های بسیاری بوده و تولید کننده اول محصول سیمان وگچ در استان هرمزگان است.
فرماندار خمیر اظهارداشت: درحال حاضر حدود ۹۰۹ نفر در معادن شهرستان مشغول فعالیت هستند و بیش از ۴۴ پروانه بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است.
خواستار ادامه داد: به همان اندازه که حوزه تولید در شهرستان خمیر دارای اهمیت بوده، میراث‌فرهنگی و گردشگری نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: معدن‌داران باید به صورت ویژه به موضوع گردشگری ومیراث‌فرهنگی دقت داشته باشند، زیرا اگر این سرمایه‌ها از بین برود دیگر قابل برگشت نیست.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی خمیر در سال جهش تولید

فرماندار خمیر یادآورشد: ستاد تسهیل ورفع موانع تولید شهرستان با هدف شناسایی، احصا و تسهیل امور برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تشکیل شده است.
خواستار ادامه داد: اگر مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید حل وفصل شود بدون شک شاهد ایجاد تولید بیشتر و اشتغال مورد نیاز در منطقه خواهیم بود.
وی بیان داشت: در این راستا تلاش می شود با همراهی مسوولان دستگاه های اجرایی خمیر و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان زمینه افزایش میزان فعالیت واحدهای تولیدی فراهم شود.
فرماندار خمیر خاطرنشان کرد: برای اجرایی  جهش تولید  اگرچه سیاست‌های تشویقی وحمایتی مهم بوده ولی باید با همت جمعی و با کمک مسوولان موانع مختلف تولید برطرف شود.
خواستار تاکید کرد: برنامه های فرمانداری و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان، در زمینه توسعه زیربناها، ایجاد اشتغال و فعال سازی معادن می باشد.
وی گفت: مجموعه مدیران شهرستان خمیر برای رونق و جهش تولید، حمایت و همکاری لازم را با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران دارند، همچنین تلاش خواهیم کرد مشکلات را با دقت بررسی و برای رفع آن ها در شهرستان تصمیم گیری یا در صورت وجود مشکلات کلان، به دستگاه های استانی ارجاع داده شود.
فرماندار خمیرادامه داد: در شرایط امروز جامعه، حل مشکل بیکاری جوانان و بهبود معیشت مردم در گروی رونق بخشیدن به تولید ملی است و رونق و جهش تولید نیز نیازمند مشارکت مردم، مسوولان و بخش خصوصی بویژه معادن فعال در شهرستان است.
 هر یک از صاحبان معادن شهرستان خمیر نیز مشکلات معادن و واحدهای تولیدی خود را در حوزه های اجتماعی و مالیاتی عنوان کردند.
شهرستان خمیر در ۷۵ کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.