مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: سال ۱۳۹۸ همچنین ۳۳۸ مجوز برای صادرات کالا صادر شد که حدود ۵.۵ درصد از کل مجوزهای سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

علی همایونی بدون اشاره به نوع کالاهای وارده و صادره افزود: ۹۰ ترانزیت ورودی، ۸۴ مرجوعی، ۵۳ صادرات مجدد و ۶ مجوز خروج موقت دیگر مجوزهای تجاری سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۱۳۹۸ است.

وی ادامه داد: پارسال  ۶۷۳  فروند شناور و پنج هزار و ۷۷۷ کانتینر نیز در این منطقه ترانزیت و ترانشیپ شد.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد:  تعداد کانتینرهای ترانزیت وارده در سال گذشته سه هزار و ۲۰۴ کانتینر بود که ۵۵ درصد کل کانتینرهای وارده را تشکیل میدهد.

وی افزود:  ۲ هزار و ۵۷۳ کانتینر نیز ترانشیپ وارده به منطقه آزاد قشم در سال ۱۳۹۸ بود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.