رییس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در طول ۲۰ روز فعالیت این ستاد تعداد ۶۱۸ مورد بازدید از واحدهای صنفی جزیره قشم انجام شد.

حامد افضلی نیکو افزود: در نتیجه این بازدیدها همچنین فعالیت ۲۵ واحد صنفی به دلیل تخلف، تعلیق شد.

وی ادامه داد: ۱۷۵ فقره اخطار کتبی نیز در این بازدیدها برای واحدهای صنفی مختلف صادر و ۲۷۹ مورد تذکر شفاهی هم به صاحبان اصناف در جزیره قشم دادند شد.

افضلی نیکو تصریح کرد: از ۱۵ واحد نیز که برخی مقررات را رعایت نکرده بودند، تعهد کتبی اخذ شد تا در آینده نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدها نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، اداره اماکن فرماندهی انتظامی، دامپزشکی و دادگستری حضور داشتند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.