مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این امر در نتیجه یکهزار و ۲۰۲ گشت اکیپ بازرسی این سازمان برای حراست و حفاظت از اراضی ملی حاصل شد.

حسین رفیعی ادامه داد: همچنین برای حصول نتیجه در طول سال گذشته  ۴۶ جلسه با دستگاه‌های مربوطه برگزار و ۲۲ مورد بازدید میدانی از اراضی قشم انجام گرفت.

وی تصریح کرد:  سال گذشته همچنین ۳۵۱ فقره اخطاریه برای ۴۷۰ هزار و ۳۳۸ مترمربع  ساخت و سازهای غیرمجاز در جزیره قشم صادر و ۳۹ پرونده تشکیل شد

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۹۸، تعداد ۷۸ پرونده قضایی برای متصرفان اراضی ملی در جزیره تشکیل که از این تعداد ۱۵ پرونده به واحد اجرای احکام قضایی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۷ بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم  در شسال گذشته صورت گرفت و همین تعداد پرونده برای حمایت از مسکن روستایی بررسی شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.