رییس اداره ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد قشم روز سه شنبه به خبرنگار ایرناگفت: پارسال همچنین هفت هزار و ۲۳۰ پرونده ثبتی از سوی اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد قشم به ثبت نهایی رسیده است.

رویا زاهدنیا افزود: در این مدت بیش از ۹ هزار و ۳۳۵ فقره عملیات ثبتی شامل ثبت تغییرات و پلمب دفاتر تجاری شرکت‌های فعال در منطقه آزاد قشم به ثبت نهایی رسید.

وی  ادامه داد: سال گذشته عملیات املاک و اراضی شامل بازداشت و رفع بازداشت اسناد و همچنین نقل و انتقال رهنی ۱۸۳ فقره پرونده انجام شد.

رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از شهریورماه سال ۱۳۹۸ سامانه الکترونیکی تاسیس شرکت‌ها راه اندازی شد که باعث سرعغت بخشیدن به انجام امور شده است.

وی افزود: در سال جدید نیز سامانه الکترونیکی پلمب دفاتر تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی در این اداره راه‌اندازی می‌شود.

به گفته زاهدنیا، راه اندازی سامانه الکترونیک ثبت مصوبات مربوط به تغییرات شرکت‌ها نیز از جمله برنامه های آتی اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد قشم بشمار می رود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.