فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان اظهار داشت: گفت: با وجود اینکه بارندگی های اخیر و ذخیره سازی مناسب آب در سدهای استان  شد ولی راه اندازی مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس نیز در حال پیگیری است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

 وی ادامه داد: رویکرد اصلی در راستای تامین آب شرب مناطق مختلف استان به ویژه برای شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر تکمیل آب شیرین کن های موجود است.

وی بیان داشت: ۵۰ هزار متر مکعب از مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی برای آب شرب بندرعباس تخصیص می یابد و با اضافه شدن کامل تمام فازهای آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی نیز در مجموع به میزان ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از طریق این دو آب شیرین کن جهت تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر تخصیص می یابد.

استاندار هرمزگان گفت: با استفاده از این آب شیرین کن ها، به همین مقدار نیز، میزان برداشت آب از سدهای شمیل و نیان و استقلال میناب برای مصرف شرب بندرعباس و بندرخمیر کاهش می یابد.

اختصاص ۵۰ میلیون مترمکعب از آب سد استقلال میناب به بخش کشاورزی

همتی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به در حال تکمیل بودن آب شیرین کن ها، برنامه و سیاست ما استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی شهرستان میناب برای مصرف آب شرب شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت در این شهرستان است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: علاوه بر تامین آب شرب شهرستان میناب از طریق این سدها، در سال جاری ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان اختصاص پیدا می کند.

همتی تصریح کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب آب در سدها و همچنین راه اندازی تدریجی آب شیرین کن ها، یکی از رویکردهای مهم در استان توجه بیشتر به بخش کشاورزی می باشد که تامین و تخصیص آب از سد شمیل و نیان برای کشاورزی در این منطقه هم انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.