محمد تقی‌زاده روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از روند انتقال آب سدماملو به سمت شهرک‌ها و صنایع شهرستان پاکشت گفت: انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین به منظور تأمین آب مورد نیاز کشاورزی، یکی از مهمترین اقدامات دولت در این حوزه از استان تهران است.

وی گفت: با اجرای این طرح، ۹ متر مکعب بر ثانیه آب، به دشت ورامین رسیده و بخش عمده‌ای از نیازهای بخش کشاورزی این بخش از استان تهران را تأمین می‌کند.

تقی‌زاده تصریح کرد: اجرای این طرح ۳۵ کیلومتری با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر۴ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی عملیاتی شده است.

وی عمده مشکلات اجرای این پروژه را معارضین طول مسیر اعلام کرد و افزود: مشکل اجرای طرح، اراضی اطراف کمربندی پاکدشت است که با پیگیری‌های صورت گرفته، این مساله به طور کامل برطرف شده است.

معاون استاندار تهران با اشاره به این که یکی از مهمترین نیازهای صنایع، تأمین منابع آبی پایدار است اظهار کرد: به منظور رفع نیاز آبی صنایع شهرستان پاکدشت، پروژه انتقال آب سد ماملو به طول ۲۵ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم عملیاتی، پیش از هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.