مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هرمزگان گفت: این مستند به مناسبت گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی به کارگردانی مهراب بهرامی، کارگردان و مستند ساز هرمزگانی تولید شده است.

مجید ذاکری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: شروع شاعرانگی قصه جوان نویسنده‌ای است که با ذوق و شوق فراوان به دیدار مقام معظم رهبری می رود.

وی ادامه داد: این جوان نویسنده از ابتدای این سفر، با قلمی شیوا و روایتی شیرین، دیده‌ها و شنیده‌های خود و دلدادگی اطرافیانش را در این دیدار به نگارش در می‌آورد.

ذاکری ابرازداشت: تبیین نقش ولایت در جامعه و تولید آثار فاخر و ارزشی از اهداف اصلی تولید این اثرفرهنگی هنری است.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هرمزگان افزود: مستند «شروع شاعرانگی» در شهرهای بندرعباس، تهران و قم تصویربرداری شده و مدت زمان این فیلم نیز ۱۸ دقیقه است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین به مناسبت گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری استان، مستند دیگری با نام «ابوحیدر» به کارگردانی مهراب بهرامی تولید کرده است که روایتگر زندگی یک مرد عراقی ساکن کربلا است.

به گفته ذاکری، ابوحیدر که در مدرسه‌ای حوالی بین‌الحرمین سکونت دارد و در ایام اربعین پذیرای زوار اباعبدالله الحسین(ع) در محل زندگی خود است، دارای شخصیتی جاافتاده، ساده و عاشق اهل بیت(ع) و اشراف بسیار خوبی نسبت به مسائل سیاسی،مذهبی و اجتماعی ایران دارد.

 فروردین سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته‌ای با این نام است.

به دلیل شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم، ویژه‌ برنامه‌های حوزه هنری استان هرمزگان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی امسال به صورت مجازی درحال برگزاری است.

سیدمرتضی آوینی، بیستم فروردین سال ۱۳۷۲ در فکه و در حال ساخت مجموعه مستند و تلویزیونی روایت فتح، بر اثر برخورد با مین‌های باقیمانده از زمان جنگ به شهادت رسید.

پیکر شهید سید مرتضی آوینی روز ۲۲ فروردین ۷۲ با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در قطعه ۲۹  بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

شهید آوینی فیلم‌سازی را در اوایل پیروزی انقلاب با ساختن چند مجموعه درباره‌ غائله‌ی گنبد (مجموعه‌ی شش روز در ترکمن صحرا)، سیل خوزستان و ظلم خوانین (مجموعه‌ی مستند خان گزیده‌ها) آغاز کرد.

اواخر سال ۱۳۷۰ «موسسه‌ فرهنگی روایت فتح» به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد تا سید مرتضی به کار فیلم‌سازی مستند و سینمایی درباره دفاع مقدس بپردازد و تهیه‌ مجموعه‌ روایت فتح را که بعد از پذیرش قطع‌نامه رها شده بود، ادامه دهد.

سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ دوران اوج فعالیت مطبوعاتی شهید آوینی است و آثار او در طی این دوره نیز موضوعات بسیار متنوعی را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.