مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان بیان داشت:‌ آنچه در هنر متعهد نهفته اثر درونی و اعجاز نور و حقیقت و تاثیر شگرف آن بر شخصیت انسان است که تنها با درک معنای حقیقت می‌توان به آن دست یافت.

اعظم پشت مشهدی سه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ذهن خلاق و ایده پرداز هنرمند انقلابی با پردازش و تلفیق هنر با مفاهیم انسانی و عرفانی، جهان امروز را از آنی‌نگری و ظاهردوستی جدا و با خلق آثار فاخر و ارزشمند انسان را دگرگون و منقلب می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش هنر متعهد و تاثیر هنرمند انقلاب در روشنگری جامعه و فهم حقیقت جهان توسط هنر، گم نشدن در ظواهر دنیای امروز و فارغ نبودن از دغدغه‌های مظلومین جهان را از نقاط قوت هنرمند متعهد معرفی کرد.

این نویسنده کتاب های دفاع مقدس و ادبیات پایداری ابرازداشت: امروز وسیله شناساندن حقیقت در جهان، ظهور هنر متعهد است که در دست‌ها، افکار و توان و دانش هنرمند ارزشی به منصه ظهور می‌رسد و توسط مخاطب آگاه درک می‌شود و در واقع هنر انقلاب؛ بیداری وجدان‌ انسان‌هاست که آنها را به سمت حقیقت و روشنی سوق می‌دهد.

پشت مشهدی در ادامه اظهار داشت: برنامه های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان هرمزگان برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی تولید و منتشر می‌شود.

کتاب‌هایی چون "آدمها توی قاب من نمی‌میرند، بادگیرها چشم براهند، این جزیره با تو نفس می‌کشد و پرواز در جزیره" از جدیدترین آثار تدوینی اعظم پشت مشهدی، مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان در حوزه خاطره‌نگاری و داستان دفاع مقدس است.

با مصادف شدن سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم«شهید سید مرتضی آوینی» و هفته هنر انقلاب اسلامی با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان هرمزگان از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه ۹۹ در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.