سرهنگ حسین درویشی روز یکشنبه درنخستین نشست مشترک اتاق اصناف وسپاه ناحیه بندرعباس افزود: در زمان بروز بیماری کرونا بیشترین آسیب به قشر اصناف و بازاریان وارد شده و نیازمند این هستیم که برنامه دقیقی برای حمایت و جبران خسارت های اصناف از سوی دولت ارائه شود. 
وی به موج بازگشت نیروهای کار غیربومی اشاره و اظهارداشت: دستور فعالیت برخی صنوف و مشاغل با توجه به کمبود تجهیزات درمانی، بزرگترین چالش سلامت برای شهروندان استان خواهد بود.
فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس همچنین با اشاره به تجمع برخی شهروندان در ساحل شهر بندرعباس افزود: مدیریت شهرستان نیازمند همراهی مردم با ستاد پیشگیری استان و تدبیر بیشتر است.
درویشی تصریح کرد: پس از دستور فرمانده ستادکل نیروهای مسلح در خصوص غربالگری در ورودی و خروجی‌ها، با استفاده از نیروی بسیج در سطح شهر بندرعباس به صورت شبانه روزی اقدام شد.

بسیج از واحدهای صنفی در تهیه کالاهای بهداشتی حمایت کند
 رییس اتاق اصناف بندرعباس نیز از بسیج برای حمایت از واحدهای صنفی فعال هرمزگان در زمینه تهیه وتوزیع محصولات و کالاهای بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا درخواست همکاری کرد.
عبدالمجید جلالی افزود: تمام برنامه های اتاق اصناف برای پیشبرد اهداف نظام در امر مبارزه و پیشگیری کرونا ویروس بکار گرفته شده است.
این مسوول اظهارداشت: اتحادیه‌های صنفی مختلف هرمزگان بویژه اتحادیه خیاطان با ورود به موضوع تولید ماسک و البسه مورد نیاز پرسنل درمان و بیماران در این برهه، اقدامات شایانی را با کمک بسیج محلات و با ایجاد کارگاه های تولیدی انجام دادند.
وی همچنین با قدردانی از اتحادیه های صنفی استان بویژه صنف طلا و جواهر بندرعباس که در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا اقدام تعطیلی کردند، گفت: همراهی و تعامل فعالان صنفی با روسای اتحادیه با هدف کمک به شهروندان و حفظ سلامت جامعه قابل تحسین بوده است.
رییس اتاق اصناف بندرعباس یادآورشد: فعالان صنفی هرمزگان درهمراهی با دانشگاه علوم پزشکی وستاد مقابله با کرونا ضمن فرهنگ سازی، آموزش و تعطیلی بازارها و مجتمع‌های تجاری به طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای پیشگیری بیماری کرونا کمک کردند.
وی با اشاره به درایت رهبری در مدیریت نظام، کشور و اتفاقات منطقه و جهان اسلام و همچنین نامگذاری سال با عنوان جهش تولید اظهارداشت: همراهی مردم ایران نشات گرفته از فرهنگی بوده که به برکت رهبری های داعیانه امام خامنه‌ای شکل گرفته است.

رییس اتحادیه خیاطان بندرعباس نیز با ارائه گزارشی از برنامه های اجرایی این اتحادیه در زمینه تولید ماسک و لباس مخصوص کادر درمانی استان اظهار داشت: تامین مواد اولیه این کارگاه ها یکی از مشکلات پیش رو بود که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت رفع شد.
علی شعبانی تاکیدکرد: با لطف خدا و پشتکار تولیدکنندگان هرمزگانی وتهیه مواد اولیه، بیش از ٧٠ درصد از لباس های بیمارستانی و ماسک استان را در کارگاه‌های موجود تامین می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.