حجت الاسلام سید حسین مومنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از طریق لایو اینستاگرام افزود: از روزهایی که مردم درگیر بیماری شدند پزشکان، پرستاران و کادر درمانی همزمان با اقشار جامعه در صف اول مبارزه با این بیماری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اسلام یک فرهنگ غنی است، ادامه داد: دین اسلام علاوه بر اینکه به بهداشت فردی توجه دارد بلکه حس همدلی و صمیمیت بین اقشار جامعه مثال زدنی و ستودنی است.

مسوول قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در میان همه اقشار، روحانیت و طلاب احساس وظیفه کرده و برای مقابله با کرونا به میدان آمدند از این رو در قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه اصفهان نزدیک به هفتصد نفر به صورت شبانه‌روزی برای انجام خدمات و مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: طلبه‌ها ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها را عهده‌دار بودند و به بیماران و کادر درمانی کمک کردند و مشاوره‌های روحیه بخش به آن‌ها دادند.

مومنی گفت: تهیه ارزاق معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت، توزیع میوه و مواد ضدعفونی کننده میان نیازمندان و مستمندان، حضور در مکان‌های قرنطینه و اجرای خدمات و تولید محتواهای فرهنگی از جمله فعالیت‌های قرارگاه در این مدت بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش هر خانه ایرانی یک محفل قرآنی در ایام قرنطینه کرونا افزود: خانواده‌ها از این فرصت استفاده، انس و تقرب خود را به قرآن بیشتر کردند.

مسوول قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: حضور در آرامستان‌ها از دیگر اقدامات طلاب جهادی بود که کفن و غسل اموات را بنا به توصیه‌های پزشکی انجام دادند.

وی ادامه داد: تمامی اقدامات طلاب جهادی براساس دستورالعمل بهداشتی و نکات دانشگاه علوم پزشکی بود.

 مومنی اظهارداشت: در آستانه نیمه شعبان، قرارگاه جهادی طلاب از مردم دعوت می‌کند تا ساعت ۲۱ امشب بر فراز پشت بام‌ منازل خود آمده و با ندای یا صاحب الزمان ادرکنی توسل و احساس تعلق را به امام زمان(عج) عرصه بداریم و در همین ساعت شهر نورافشانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۶۷ هزار و ۲۸۶ نفر به صورت قطعی در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند، همچنین ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر بهبود یافتند و متاسفانه تاکنون ۴ هزار و سه نفر ناشی از بیماری covid19 جان باختند و ۳ هزار و ۹۵۶ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.