حسن خلج تهرانی روز شنبه با اشاره به ایجاد جهش تولید برای رسیدن به اهداف منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس افزود: در سال ۹۹ با فراهم کردن تسهیل تولید و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای دستیابی به افزایش حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور و ارزآوری بیشتر برنامه‌ریزی شده است که بدون مجاهدت‌های تلاشگران در سنگر جهاد اقتصادی محقق نمی‌شود.

وی، تعمیرات اساسی پل دسترسی، آبگیر و اسکله منطقه ویژه را یکی دیگر از هدف‌های مهم در سال جهش تولید دانست و بیان کرد: دریافت مجوز احداث ساختمان پنجره واحد کسب و کار منطقه ویژه می‌تواند در ایجاد افزایش اقتصادی موثر باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اظهار داشت: همچنین امسال، آب‌رسانی به شرکت‌ها در سایت ۶۰۰ هکتاری مطابق طرح جامع آب، احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب و فضای سبز سایت جنوبی، جمع‌آوری، هدایت سیلاب‌های سایت شمالی، ارائه گزارش توجیهی مطالعات فنی، اقتصادی، زیست محیطی و اجرای لایروبی اطراف اسکله، حوضچه چرخش و کانال دسترسی انجام می‌شود.

خلج تهرانی با اشاره به تکمیل طرح گازرسانی نیروگاه سایت میانی اضافه کرد: اگر این طرح در سال جاری به اتمام برسد می‌تواند کمک بسیاری به افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس کند.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل طرح دیوار جاده و فنس پیرامونی، احداث پل روگذر سایت شمالی، تسطیح ۵۰۰ هکتار از زمین‌های سایت توسعه و احداث خیابان‌های اصلی، توسعه پست برق ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت لشکری، اجرای خط انتقال به پست ۶۳/۲۰ سایت شمالی و بهبود زیر ساخت‌های برق‌رسانی از جمله اقدامات عمرانی برای سال جاری است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در۱۳ کیلومتری بزرگراه شهید رجایی، غرب بندرعباس واقع شده است که با وسعت تقریبی ۵ هزار هکتار در ۴ سایت جنوبی، میانی، شمالی و توسعه فعالیت می‌کند.

فعالیت‌های شرکت با عملیاتی شدن سایت جنوبی و احداث ساختمان‌های اداری، حصارکشی سایت میانی، احداث شبکه‌های راه و تاسیسات، هتل پنج ستاره خلیج فارس، کارخانجات آب شیرین کن، پل‌های روگذر به محور شهید رجایی و راه آهن شروع و با ادغام شرکت نورد بندرعباس (بارکو) و ملحق شدن اسکله‌های تخلیه و بارگیری مواد معدنی، نفتی و استقرار گمرک با عملیاتی شدن سایت‌ها محقق گردید و هم اکنون با توجه به استقرار صنایع بزرگی نظیر فولاد، آلومینیوم و سایر صنایع، این منطقه به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم، آند، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و انرژی برق تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.