هوشنگ ملایی عصر شنبه درحاشیه نشست اضطراری کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای هرمزگان افزود: به سبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، همه شهروندان از استقرار، توقف و عبور از حاشیه دریاچه سدها، کانال‌های آبیاری، حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بیان داشت: در راستای مدیریت صحیح سیلاب در منطقه، مسوول هر حوزه برای مدیریت سیل مشخص شده تا اطلاعات و داده‌ها به صورت دقیق و منظم به مرکز ارسال شود و مستند سازی‌های لازم صورت پذیرد.

وی با بیان بر اینکه کمیته مدیریت بحران در شهرستان‌ها برای مدیریت سیلاب تشکیل شد، به آماده باش تمامی عوامل و نیروهای مورد نیاز شامل امورها و ادارات منابع آب شهرستان‌ها، تاسیسات آبی و گروه های گشت و بازرسی شهرستان‌ها و عوامل اجرایی تاسیسات درحال بهره‌برداری و کارگاه پروژه‌های درحال ساخت بویژه سدهای اجرایی استان و شبکه های آبیاری و زهکشی جهت کاهش خسارت های احتمالی تاکیدکرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهارداشت: تصمیم های لازم در خصوص میزان و نحوه ی رها سازی آب سدها، مخازن و تاسیسات آبی با توجه به پییش‌بینی میزان بارندگی صورت گرفت.

ملایی  تصریح کرد: براساس نظام‌نامه سیلاب وزارت نیرو، وظایف هر دستگاه در مقابله با سیل مشخص شده و در سه بخش اقدامات قبل از رخدادسیل، حین و بعد از آن به تفصیل بیان شده است.

باتوجه به پیش بینی بارندگی در روزهای شنبه تا دوشنبه دراستان هرمزگان، برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی کمیته مدیریت بحران سیل آب منطقه‌ای هرمزگان تشکیل جلسه داد و در این نشست آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی وسامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقررشد دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت نسبت به آماده باش متصدیان ایستگاه های هواشناسی و هیدرومتری سطح استان جهت برداشت و قرائت آمار ایستگاه ها ، گزارش های لازم را ارسال کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.