فریدون همتی عصر شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در این نشست روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بویژه کنترل ورودی و خروجی شهرها و ترددهای داخل شهرها، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت ورود گردشگران به هرمزگان درقالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح نیز با اقدامات صورت گرفته و تشدید مراقبت ها در ورودی های این استان، شاهد کاهش ۹۴ درصدی ورود مسافر به استان بودیم.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: : کاهش تردد درون شهرها و در درون استانی نیز باید مورد توجه مردم ‌باشد تا به طور کامل از ترددهای غیرضروری در درون شهرها و استان پرهیز شود.

همتی گفت: واحدهای عرضه کننده مایحتاج عمومی مردم نیز در ایام اجرای این طرح به طور کامل فعال هستند و تلاش داریم فروش اینترنتی و تلفنی این فروشگاه ها افزایش یابد تا این موضوع نیز به کاهش ترددها کمک کند.

وی اضافه کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز درخواست کرده‌ایم تا در حوزه درمان و همچنین کمک به پیشگیری از بیماری کرونا فعال باشند و دستاوردهای مناسبی را ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به کرونا از طریق بیمه تامین می شود و بیمارانی که بیمه نباشند، بلافاصله بیمه شده و هزینه درمان آن‌ها تامین می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر انجام شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا درهرمزگان، تصریح کرد: تخت ها و تجهیزات کافی بیمارستانی برای درمان بیماران و همچنین محیط های تکمیل درمان به صورت کاملا ایزوله درنظر گرفته شده تا درمان افراد مبتلا در دوره ۱۴ روزه صورت گیرد.

طرح  فاصله گذاری اجتماعی برای رهایی سریع از بیماری کرونا ضروری است

رییس جمهوری نیز درنشست ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای رهایی سریع تر از بیماری کرونا، ضروری و به نفع همگان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن  روحانی تاکیدکرد: باید در برابر مردم تواضع کنیم که با اخلاق و فرهنگ والا و بزرگواری و توجه به حقوق یکدیگر، با یک خواهش سفر نرفتند و در خانه ماندند و امیدوارم در روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هرگز نیاز به جریمه نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: روند کاهشی سفرهای نورزی امسال در هرمزگان نسبت به پارسال، خیلی مهم است و باید در برابر این فرهنگ بلند مردم تواضع کنیم.

رییس جمهوری همچنین با مقایسه به شرایط کشور با برخی کشورهای پیشرفته در مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: زیربنا و پایه های نظام سلامت کشور آنچنان مستحکم است که حتی اگر بخواهد این بیماری اوجی هم بگیرد، نظام سلامت و پزشکان و پرستاران ما این آمادگی را برای درمان دارند و ملت ایران باید به کادر درمانی و خادمان خود ببالد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.