یوسف داودی روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: یافته‌های آماری مربوط به درصد شیوع بیماری‌ها نسبت به جمعیت مناطق مختلف کشور، حاکی از آن است که درصد  مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ کرونایی انسان‌ها در شهرستان سراب  بسیار  بالا بوده و مشابه شهرهای قم و گیلان است و حتی  بالاترین درصد آلودگی، ابتلا و فوت در بین شهرها و مرکز استان آذربایجان‌شرقی، مربوط به شهرستان سراب است.  

وی افزود: این در حالی است که در چند روز گذشته، مقامات دولتی پیوسته از ارسال کمک‌های چند هزار میلیارد تومانی برای تامین مالی برای خرید لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها مثل ماسک، روپوش و موادضدعفونی به مناطق آلوده به کرونای کشور خبر می‌هند ولی حتی ریالی از این کمک‌های مالی به دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب که جزو بالاترین آلودگی به کرونا در کشور است، داده نشده و شاید به استان ما هم مبلغی واریز نشده است. 

داودی خاطرنشان کرد: این عدم تامین مالی باعث شده که کادر بهداشتی درمانی بیمارستان‌های سراب و تبریز و سایر شهرهای استان برای تهیه امکانات ایمنی در برابر این ویروس مخرب  با مشکل مواجه شوند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهوری خواست تا دستور دهند هرچه سریع تر نسبت به واریز سهم قانونی (حدود ۵ درصد) استان آذربایجان‌شرقی و سهم دانشکده علوم پزشکی سراب از بودجه بیماران کرونایی، اقدام شود و گزارش آن را برای اطلاع مردم از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.

تعداد کرونایی های سراب ۸۳ نفر است و با توجه به ۱۲۵ هزار نفری این شهرستان، ۶.۴ نفر در هر ۱۰ هزار نفر به کرونا مبتلا هستند که از نظر تعداد جمعیت و مبتلایان به کرونا، بالاترین رقم در آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.