حسن خلج طهرانی روز شنبه در تشریح میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی افزود: این سرمایه گذاری جدید برای ایجاد جهش اقتصادی و فراهم آوردن زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت می گیرد.
وی درگفت وگوبا ایرنا بیان داشت: هم اکنون سه هزار و ۸۷۲ میلیون دلار میزان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس درحال بهره برداری است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس اظهارداشت: ۹۵۳ میلیون دلار نیز میزان سرمایه گذاری طرح های درحال ساخت ونصب تجهیزات برآوردمی شود.
خلج طهرانی اظهارامیدواری کرد: با این میزان سرمایه گذاری در دست اقدام بتوانیم چرخ های اقتصاد کشور را بیش از پیش به حرکت درآورده و ارزآوری بیشتری برای ایران اسلامی داشته باشیم.
وی در پایان فرآوری محصولات را سبب جلوگیری از خام فروشی و افزایش اشتغالزایی دانست و گفت: اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی نباید هیچ گاه از دستورکار خارج شود.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در کیلومتر ۱۳ بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس قرار گرفته است که در ۲۴ دی‌ماه ۱۳۷۶ با نام منطقه ویژه اقتصادی معادن و فلزات، بر اساس مصوبه هیت وزیران تاسیس شد.
این منطقه با وسعت تقریبی ۵هزار هکتار در ۴ سایت جنوبی، میانی، شمالی و توسعه به لحاظ جغرافیایی تقسیم که ۲هزارهکتار آن عملیاتی و شرکت‌های سرمایه گذار در حال اجرا یا بهره‌برداری طرح های مورد نظر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.