بهرام سرمست روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما، بیان کرد: قم برای استقرار و احداث شهرک تخصصی انرژی های نو آمادگی داشته و رایزنی های مقدماتی با وزارت نیرو انجام گرفته‌است.

وی عنوان کرد: برای راه اندازی شهرک تخصصی انرژی‌های نو و پاک استان قم در مرحله جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت می‌باشد.

وی اظهار داشت: با تعرفه جدیدی که وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مصوب کرده، تعداد متقاضیان بیشتر شده و استان قم تاکنون با یک مورد سرمایه‌گذاری در این صنعت موافقت کرده‌است.

استاندار قم گفت: اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران و تامین زمین برای توسعه نیروگاه‌های نو در این استان درحال انجام می‌باشد.

وی اضافه کرد: درکنار حمایت و توسعه ظرفیت استان در بخش نیروگاه‌های خورشیدی از توسعه انرژی‌های پاک هم حمایت می‌شود.

سرمست گفت: امروز یک واحد برق مقیاس کوچک ۲ مگاواتی درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به بهره‌برداری رسید و با تکمیل فازهای توسعه‌ای آن تمام برق مورد نیاز منطقه را تامین خواهد کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار می‌باشد.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.