وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از شناور الماس قشم ضمن اعلام توافق با استانداری هرمزگان برای توسعه راه های بشاگرد، گفت: پل خلیج‌فارس می‌تواند نماد مهندسی پیشرفته برای اقتصاد قشم به بندرعباس باشد و به صورت مداوم از این ظرفیت استفاده شود.

 به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمد اسلامی درحاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از شناور الماس قشم در جمع خبرنگاران گفت: در سالی هستیم که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان جاری است اما این سال، سال رونق تولید نیز هست.

وی ادامه داد: اکنون به همت بخش خصوصی و سازمان بنادر یک تولید کننده بومی در جزیره قشم موفق شده است یک شناور پیشرفته با ظرفیت ۱۵۸ مسافر بسازد و امروز شاهد شروع سفر دریایی این شناور هستیم.

اسلامی با اشاره به توان مهندسی کشور، گفت: ظرفیت مهندسی و ساخت کشور در این حوزه مناسب است و سازمان بنادر از تولید در این زمینه حمایت می‌کند. امیدواریم به یاری خدا این روند برای پشتیبانی از تولید داخل ادامه داشته باشد و مردم عزیز از وسایل پیشرفته‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه پل‌ خلیج‌فارس، گفت: پل خلیج‌فارس پروژه‌ای است که به دلایل گوناگون متوقف شده است. این پروژه ملاحظات زیست‌محیطی برای سازمان حفاظت از محیط‌زیست داشت. همچنین از نظر تامین منابع مطالعات مهندسی و اجرایی، مشکلاتی وجود داشت که همه توامان سبب شد این پروژه متوقف شود.

وی ادامه داد: استانداری و سازمان منطقه آزاد مشترکا با سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام دادند تا بتوان این پروژه را در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری دنبال کرد. مذاکرات خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌کنم این مذاکرات به قرارداد منجر شود.

اسلامی افزود: این پل می‌تواند نماد مهندسی پیشرفته برای اقتصاد قشم به بندرعباس باشد و به صورت مداوم از این ظرفیت استفاده شود. فاکتورهای گوناگونی دیده شده که این پل به رونق استقادی منطقه ایجاد کرده و دسترسی آسان به منطقه آزاد قشم را فراهم کند. در بخش ترانزیت هم می‌توان از این پل بهره‌برداری کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به منطقه بشاگرد گفت: هفته پیش با استانداری تفاهم شد تا با کار مشترک جهادی در پشاگرد راه‌های این منطقه تکمیل شده و با توسعه راه‌ها بتوان به محرومیت‌زدایی در این منطقه سرعت بخشید.

وی ادامه داد: بشاگرد منطقه مستعدی است و فرصت زیادی برای توسعه دارد. مهمترین اتفاق تکمیل راه‌ها به بشاگرد است تا تردد به مرکز استان سرعت گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.