روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از "هوشنگ بازوند" به مناسبت هفته پژوهش از پژوهش به عنوان فرآیندی نظام‌مند، ساختارمند و مبتنی بر اصول و روش علمی نام برد و اظهار داشت: انتظار داریم خروجی این فرآیند به عنوان دستاوردهای پژوهشی منجر به ارایه راه‌حلی برای مسائل و مشکلات و پاسخی به سوال‌های حوزه صنعت باشد.

وی افزود: در بیان مسأله به عنوان یکی از ضرورت‌های فرآیند پژوهش، چالش‌های فراروی توسعه پایدار استان براساس اولویت سنجی صورت گرفته مورد توجه قرار گیرد و با تبیین وضعیت موجود راهکارهای لازم بر مبنای روش‌های علمی در راستای دستیابی به وضعیت مطلوب تشریح و اعلام شود به گونه‌ای که در سطوح مختلف عملیاتی قابلیت استفاده را داشته باشد.

استاندار کرمانشاه تأکید اسناد بالادستی توسعه پایدار کشور بر استفاده بهینه از دانش، فناوری، نوآوری و دستاوردهای ارزشمند علمی را یادآور شد و گفت: وظیفه داریم دستاوردهای پژوهشی استان را به شیوهای مناسب اطلاع رسانی کنیم و این مهم سبب عرضه مناسب این نتایج در بازار و صنعت و بهره‌مندی جامعه از دستاوردهای علمی می‌شود.

بازوند، تعالی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را منوط به توسعه علم و تکنولوژی دانست و گفت: امروزه در استان کرمانشاه ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه وجود دارد که شناخت این مزیت‌ها و روش استفاده بهینه با لحاظ داشت بهره‌وری به عنوان شاخصی تأثیرگذار می‌تواند زیربنای تحقیق و پژوهش برای دستیابی به راهکارهای توسعه محور باشد.

وی اضافه کرد: پژوهش و فناوری در ابعاد مختلف زمینه توسعه و مشارکت ملی را فراهم می‌کند و امروزه شاهد هستیم که با وجود تحریم‌های ظالمانه سرمایه انسانی ارزشمند و پشتوانه علمی توانمند داخلی زمینه ساز تحول و رشد بوده‌اند و بر این اساس نیاز داریم ارتباط دانشگاه و جامعه تقویت و نهادینه شود.

وی به حمایت از فعالیت‌های پژوهشی به عنوان سرمایه‌گذاری آینده‌نگر با رویکرد توسعه و تعالی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها با شناخت نیازهای پژوهشی بخش صنعت می‌توانند به رونق تولید و حل مشکلات بخش صنعت کمک شایانی نمایند و سبب تسریع در رشد اقتصاد شوند و البته صنعت نیز وظیفه دارد از نتایج علمی و قابل استناد دانشجویان و سرمایه‌های این کشور برای حل مشکلات استفاده و در آینده ضمن برطرف کردن موانع فراروی توسعه زمینه اشتغالزایی پایدار را نیز فراهم نمایند.  

استاندار کرمانشاه از مراکز علمی و پژوهشی به عنوان پشتوانه و نشانه توانمندی استان نام برد و تصریح کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش که از دوم الی چهارم دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، فرصت مناسبی داریم تا دستاوردهای نخبگان، اساتید و دانشجویان را در عرصه‌های مختلف به جامعه معرفی کنیم.

بازوند گفت: مسیر رشد و تعالی استان بر اساس اسناد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی مشخص شده است و با توجه به پویایی حوزه دانش و علم نیاز داریم برای تحقق این اهداف دانشگاه و صنعت به روز مسایل و مشکلات را بررسی و ضمن انجام فرآیندهای پژوهشی، نتایج و دستاوردها را نیز اعلام در شرایط لازم اسناد مذکور نیز با توجه به بازه زمانی مورد نظر بازنگری شوند.

در تقویم رسمی کشور از ۲۳ الی ۲۸ آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.