دکتر حسین فرشیدی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع مبتلایان به کرونا ۱۳ نفر فوت شدند که آمار فوتی با روز گذشته (ششم فروردین ماه) تفاوتی ندارد.

وی افزود: هم اکنون پنج نفر از افراد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی هرمزگان بستری هستند و مابقی مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری تنفسی تا روز هفتم فروردین ماه یک هزارو ۹۲ نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۹۷۸ نفر ترخیص و ۵۶ نفر همچنان بستری و تحت مراقبت هستند.

دکتر فرشیدی بیشترین آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان را با ۸۰ نفر در شهرستان بندرعباس اعلام کرد و گفت: در کیش ۳۵، قشم ۱۹، پارسیان و بستک هر کدام دو، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک یک، خمیر دو، رودان چهار و میناب ۱۰ نفر مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر پرهیز مردم از حضور در اماکن شلوغ و فضاهای بسته، گفت: طبق آخرین تحقیقات پزشکی صورت گرفته ، امکان معلق ماندن ویروس کرونا تا ساعتها در هوا وجود دارد و از همین رو مردم باید توصیه های پزشکی را بسیار جدی بگیرند.

دکتر فرشیدی تاکید کرد: شهروندان باید علاوه بر توصیه هایی از جمله شستن و ضد عفونی کردن دست ها بطورحتم رعایت فاصله دو متری را نیز مد نظر قرار دهند و اگر در برخی از مکان ها امکان رعایت این فاصله وجود ندارد از ماسک استفاده شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.