فرماندار بندر خمیر روز شنبه با اعلام این خبر گفت: همچنین این خیر علاوه بر ماسک، سایر اقلام بهداشتی و پزشکی نظیر دستگاه تب سنج، مواد شوینده، محلول ضدعفونی‌ کننده، دستمال کاغذی و دستمال رولی نیز به اماکن درمانی این شهرستان اهدا کرده است.
میرهاشم خواستار افزود: این اقلام بهداشتی در اختیار  مرکزهای درمانی رویدر، کهورستان و بیمارستان نیاپور خمیر قرار گرفت.
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه برخی از افراد در این شرایط، اقدام به احتکار و گران‌فروشی از این کالاهای پزشکی می‌کنند ،چنین اقدامی از سوی این خیر قابل تقدیر است.
فرماندار بندر خمیر از ددیگر افراد خیر و نیکوکار نیز خواست: در این راه قدم برداشته و چنین کار نیکی را گسترش دهند و کمک بزرگی به بهداشت شهرستان کنند.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: تا شب گذشته(جمعه شب) ۴۵۷ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که از این شمار ۲۱۸ نفر مشکوک به کرونا بودند.
 از مجموع افراد مشکوک، تست کرونای ۲۷ نفر مثبت بوده شامل ۱۱نفر بندرعباس، ۶ نفر قشم، ۳ نفر کیش، ۲ نفر پارسیان و رودان، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد و بستک هریک یک نفر است.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.