مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان روز پنجشنبه در گفت و گو ایرنا اظهار داشت: این مبلغ به تدریج از دی‌ماه سال گذشته به این استان اختصاص یافته و تا قبل از پایان سال مالی دولت باید نسبت به استفاده از آن در طرح‌های پژوهشی و عملیاتی مرمت آثار و بناهای تاریخی این استان استفاده شود.

رضا برومند ادامه داد: ۱۰۹ میلیارد ریال از مبلغ یاد شده صرف عملیات مرمت و بقیه برای مطالعه مرمت آثار تاریخی یاد شده باید هزینه شود.

وی یادآور شد: بناهای تاریخی که اعتبار یاد شده برای مرمت آنها هزینه می‌شود شامل بافت های تاریخی کنگ، لافت و بستک، قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، قلعه پرتغالی های جزیره لارک، دوگنبدان کوخرد، قلعه هزاره میناب، کاروانسرای تقی خانی بندرخمیر و معبدهندوها در بندرعباس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اشاره کرد: بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته و نشانه‌های هویتی مردم ساکن در این منطقه علاوه‌بر جذب گردشگران و رونق اقتصادی به عنوان آثاری ارزشمند برای مطالعه‌های تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شوند که باید از آنها به درستی حفاظت شود و این نیز جزو وظایف این اداره کل است.

وی گفت: علاوه بر سازمان‌های رسمی دولتی مردم استان‌ها، شهرها و نواحی دارای آثار تاریخی هم باید نسبت به حفظ تاریخ و فرهنگ خود که بخشی از آن در قالب بناهای تاریخی مانند خانه‌های قدیمی خشت و گلی، قلعه‌ها و یا سایر ابنیه باقی مانده از گذشته بکوشند.

برومند اشاره کرد: تاثیرهای حفظ آثار تاریخی فراتر از اقتصاد بوده و حتی در ایجاد و تقویت غرور اجتماعی و ملی هم نقش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.