سیروس اسدپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۲ هزار هکتار اراضی زراعی زیر پوشش شرکت سهامی زراعی جگین است که از منابع آبی سد جگین تامین می شود.
وی بیان داشت: شرکت سهامی زراعی پس از ۲ سال وقفه با پیشیبانی استاندار  و جهادکشاورزی هرمزگان با مشارکت سرمایه گذار جدید شرکت رونق گرفت.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان اظهارداشت: در سال زراعی جاری با همکاری سرمایه گذار جدید شرکت زراعی جگین از حالت رکود خارج شده و در مرحله نخست ۵۰۰ هکتار از این اراضی زیرکشت صیفی قرار گرفت.
اسدپور با اشاره به اینکه۴۰۰ هکتار از این اراضی به کشت هندوانه اختصاص داده شده، پیش بینی کرد: بیش از ۱۲ هزار تن هندوانه از این اراضی برداشت شود.
وی افزود: استان هرمزگان از نظر تولید محصولات خارج از فصل جایگاه ممتازی در کشور دارد از همین رو محصول برداشت شده علاوه بر انتقال به مناطق مختلف کشور به کشورهای آسیای میانه و عراق نیز صادر می‌شود.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر برداشت هندوانه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برداشت این محصول تا اواخر فرودین ادامه دارد و برداشت سیب زمینی نیز از نیمه فروردین ماه آغاز می شود.
شرکت سهامی زراعی جگین با بیش از ۵۷۰ سهامدار در اراضی پایین دست سد جگین شرقی ترین نقطه استان کیلومتر ۷۰ جاسک به سمت چابهار واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.