فرماندار جیرفت شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران و جاری شدن سیلاب به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.

ابوذر عطاپور وزیری بیشترین میزان خسارت وارده را به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی سیلاب ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زد.

وی ادامه داد: سیلاب به گلخانه‌ها، مزارع سیب زمینی، باغات مرکبات، مزارع پیاز و محصولات دیگری همچون ذرت دانه‌ای، یونجه، کنجد، ماش، چای ترش و ذرت علوفه‌ای خسارت وارد کرده است.

رئیس شورای تامین جیرفت اظهار داشت: سیلاب علاوه بر بخش کشاورزی به زیرساخت های آب، برق و راه به میزان ۱۰ میلیارد ریال خسارت زد.

عطاپور وزیری از آماده باش ستاد بحران شهرستان خبر داد و گفت: این ستاد طبق پیش بینی‌های هواشناسی، قبل از بروز سیلاب تشکیل و به همه اعضا اعلام آماده باش داده است.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در بین شهروندان و کشاورزان تاکید کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی به واسطه تاثیر آن در تقویت اقتصاد ملی، افزایش انگیزه کشاورزان، کاهش خطرپذیری (ریسک) شغل کشاورزی، تضمین سرمایه کشاورزان و افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، اهمیت و تاثیر زیادی دارد.

فرماندار جیرفت ادامه داد: اهمیت بیمه کشاورزی به اندازه‌ای است که می‌تواند امنیت سرمایه، خطرپذیری‌ها و برنامه‌ریزی کشاورزان را پوشش دهد و بیمه‌ها می‌توانند محیطی استاندارد برای کشاورزی ایجاد کنند.

وی به آغاز فصل زمستان اشاره کرد و گفت: مرکز مدیریت راه‌ها با شماره ۱۴۱ اطلاعات مربوط به محورها را در اختیار مردم و کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد تا با اطمینان بیشتری تردد کنند.

بارش باران طی روزهای گذشته در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به ویژه جیرفت و عنبرآباد باعث ورود خسارات مالی زیادی به بخش کشاورزی شد.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.