مسعود آسیابی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه تخصیصی استان در سال جاری از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی ۶۳۸۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

او گفت: برغم افزایش ۵۰ درصدی سقف اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۷ و مشکلات موجود در تامین تراکتور به علت تحریم‌ها، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیگیری‌های مداوم با اعطای تسهیلات برای خرید یک‌هزار و ۲۴۴ دستگاه انواع تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی ضمن جذب کامل سهمیه تخصیصی استان بیش از ۱۸ درصد نیز علاوه بر سهمیه تخصیصی تسهیلات جذب شده است.

وی اظهارداشت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون برای توسعه فناوری‌های نوین در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و تسهیلات یارانه‌دار ۳۲ دستگاه انواع ادوات کشاورزی نوین و الگویی نیز تحویل بخش کشاورزی استان شده است.

به گفته وی برای حمایت از شرکت‌های ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی نیز ۴۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات یارانه‌دار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت‌های فعال استان اعطا شده است.

وی بیان‌کرد: پیگیری طرح شماره‌گذاری ماشین‌های کشاورزی استان با صدور بیش از چهار هزار و ۸۹۵ فقره پلاک‌های انتظامی برای ماشین‌های کشاورزی فاقد پلاک استان که نسبت به عملکرد کل سال ۱۳۹۷ شاهد رشد بیش از ۵۰۰ درصدی در این بخش هستیم و روند اجرای طرح با قوت تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی صدور بیش از ۱۴۵ مورد کارت شناسایی ماشین‌داران حرفه‌ای در راستای نظام‌مند کردن فعالیت تراکتورداران حرفه‌ای استان از دیگر فعالیت‌های اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی ذکر کرد.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی ، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می‌کند.

استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.