علیرضا خواجوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از بهره برداران در زمینه تولید حبوبات ، تولید محصول سالم ، مرتع داری ، سبزی و صیفی و آبیاری تحت فشار عنوان برتر ملی را کسب کرده اند.
وی همچنین با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های زنان روستایی استان گفت: 10 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان مشغول به فعالیت است که دارای 285 عضو بوده و بیش از 760 میلیون ریال سرمایه است.
او اظهار کرد: با اجرای طرح نظام نوین ترویج و سبک جدید آموزش به روستاییان ارتباط کشاورزان با کارشناسان زن مسوول پهنه بندی مستقر در مراکز خدمات کشاورزی و مدیریت شهرستان بهتر شده و گام های موثری در افزایش تولیدات کشاورزی در واحد سطح و پایداری کشاورزی با همکاری خود بهره برداران کشاورزی و انتقال و ارتقای دانش فنی کشاورزان برداشته می شود.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.