علیرضا خواجوی روز سه شنبه افزود: نحوه تدوین نقشه اجتماعی روستا ، رتبه بندی رفاه ، ماتریس اولویت بندی و رتبه بندی و تحلیل هزینه به فایده ازآموزش هایی است که به این کارشناسان ارائه شد.
وی گفت: کارشناسان امور زنان روستایی و کارشناسان مسوول ایجاد صندوق در پهنه های تولیدی و کارشناسان شهرستانی صندوق کارآفرینی با اصول و فرایند ایجاد صندوق های خرد محلی نیز آشنا شدند.
او افزود: انتخاب 60 تسهیلگر زن روستایی در روستاهای مناطق مختلف استان طی فاز اول این پروژه نشان از قابلیت و پتانسیل بالای موجود در استان در زمینه توسعه صندوق ها دارد.
وی همچنین اشاره به قابلیت ها و توانمندی های زنان روستایی افزود: 10 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان مشغول به فعالیت است که دارای 285 عضو بوده و بیش از 760 میلیون ریال سرمایه است.
او اظهار کرد: این سرمایه ها برای حمایت از فعالیت های تولیدی زنان در بخش کشاورزی به صورت سرمایه در گردش استفاده می شود.
وی گفت: همچنین 280 نفر از تسهیل گران توسعه روستایی در روستاهای استان در ارتباط تنگاتنگ با مجموعه جهاد کشاورزی برای
توانمند سازی زنان تلاش می کنند و امیدواریم با اجرای طرح نوین ترویج و ظرفیت سازی بیشتر شاهد افزایش این تعداد و ارتقای جایگاه جامعه زنان روستایی استان در افزایش بهره وری تولید در بخش کشاورزی باشیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، خواجوی هدف از برگزاری این نشست تخصصی را تبیین فعالیت های امور زنان روستایی و عشایری و توجه ویژه به جامعه زنان روستایی در برنامه های توسعه بخش کشاورزی و ترویج برنامه های عملیاتی نظام نوین ترویج در حوزه زنان روستایی ذکر کرد.
او گفت: با اجرای طرح نظام نوین ترویج و سبک جدید آموزش به روستاییان ارتباط کشاورزان با کارشناسان زن مسوول پهنه بندی مستقر در مراکز خدمات کشاورزی و مدیریت شهرستان بهتر شده و گام های موثری در افزایش تولیدات کشاورزی در واحد سطح و پایداری کشاورزی با همکاری خود بهره برداران کشاورزی و انتقال و ارتقای دانش فنی کشاورزان برداشته می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.