سعید ناجی در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان، با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  جامعه، گفت: رسانه ها با انتشار اخبار صحیح و به موقع موجب افزایش اعتماد جامعه شوند تا مردم اخبار را از رسانه های معتبر کشور و استان دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: توجه مردم به اخبار رسانه‌های معتبر موجب کاهش شایعه‌ها و کوتاهی دست سودجویان در شرایط فعلی کشور می شود و این امر آگاه سازی بهتر جامعه و آرامش مردم در مدیریت بحران فعلی را به  دنبال خواهد داشت.

ناجی تصریح کرد: خبرها در شرایط بحرانی به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی توسط سودجویان باید کامل و به موقع از سوی رسانه ها منتشر شود که این امر نیازمند مشارکت مسوولان و اصحاب رسانه است.

این مقام مسوول ابراز داشت: علاوه بر اطلاعات تخصصی در خصوص بیماری کرونا باید تصمیم ها و اقدام های ستاد استانی هرمزگان مدیریت این بیماری نیز در جامعه منعکس شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

طبق آمارها تا روز ۲۷ اسفندماه ، ۱۱۲ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۹ نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.