سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز چهارشنبه گفت: این اقدام خیرخواهانه براساس اعلام نیاز مراکز انتقال خون استان به فرآورده های خونی در همه گروه های خونی و در راستای حس نوع دوستی و نیکوکاری صورت گرفت.
دکتر صدیقه عابدینی افزود: هرچند تاکید مراکز بهداشتی و درمانی ماندن افراد در خانه و پرهیز از رفت وآمدهای غیرضروری بوده اما درحال حاضر مراجعه به مراکز اهدای خون یک ضرورت است.
وی با اشاره به اینکه اهدا خون یک امر خدا پسندانه است، اظهارامیدواری کرد: مردم علاوه بر توصیه های بهداشتی، اهدای خون را به عنوان یک امر مهم تلقی کرده وبه مراجعه به پایگاه های انتقال خون اقدام نمایند.
این مسوول در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در این شرایطی که کشور و استان درگیر بیماری کرونا هست، نباید از اهدای خون و فرآورده های خونی به بیماران نیازمند غافل شویم.
وی بیان داشت: بیمارانی هستند که به این ماده حیاتی نیازمنداند و حیات شان به خون وابسته است.
عابدینی یادآورشد: خون سالم نجات دهنده زندگی افراد بسیاری است و همه روزه درسراسرجهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیازمند هستند.
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.