فرماندار حاجی آباد روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی مقابله با ویروس کرونا گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مطابق با وظایف تعیین شده با شبکه بهداشت و درمان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

حمید جهانگیری افزود: شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر آموزش‌ها و اطلاعات مناسب را برای پیشگیری از بیماری کرونا ارائه کند تا شهروندان نسبت به رعایت موارد لازم اقدام کنند.

وی آموزش را مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری کرونا برشمرد و بیان داشت: رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه برای پیشگیری و شیوع ویروس کروناست.

دادستان عمومی و انقلاب حاجی‌آباد نیز از برخورد با هرگونه اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی شود، خبر داد.

قدرت الله فراز افزود: هرگونه موارد احتکار و یا برهم زدن نظم بازار و سواستفاده سودجویان و فرصت طلبان پیگیری و برخورد خواهد شد.

شهرستان حاجی آباد یکی از شهرستان های خوش آب و هوای هرمزگان در محور ترانزیتی بندرعباس به سیرجان واقع شده که دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری است وهرساله پذیرای گردشگران به خصوص از سمت شمال هرمزگان است.
این شهرستان در فاصله ۱۶۵کیلومتری شمال بندرعباس و در کنار جاده بندر به سیرجان با یکهزار و ۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در شمال هرمزگان قرار دارد.
حاجی آباد از شمال به شهرستان سیرجان(استان کرمان)، از شرق بخش وکیل آباد (استان کرمان)، از غرب به شهرستان داراب(استان فارس) و از جنوب به بخش فین (شهرستان بندرعباس) محدود می شود و از اهمیت جغرافیایی و ترانزیتی فراوانی برخوردار است.
گردشگرانی که استان هرمزگان و سیرجان را برای ورود به شهرستان بندرعباس انتخاب می کنند باید از حاجی آباد عبور کنند.

براساس اطلاعات روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا این ساعت ۲۰۵ نفر به مبتلایان در کشور اضافه شده است که بالاترین آن با ۵۲ مورد در تهران، ۲۲ نفر در گلستان، قم ۲۱ نفر، مرکزی ۱۸ نفر و مازندران با ۱۲ مورد، فارس ۸ مورد،۳ نفر اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۵ نفر کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ نفر در یزد بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا هستند.

در استان هرمزگان نیز به جز همان دو مورد مثبت اعلام شده، آمار جدیدی از مبتلایان هنوز اعلام نشده است.

 در حال حاضر ۱۸۸ نفر با مشکل حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۵۲ نفر مشکوک به کرونا هستند.

وزارت بهداشت ۳۰ بهمن ماه ابتلای ۲ شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می کند؛ تاکنون ۲۴ استان کشور درگیر این ویروس هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.