روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز سه‌شنبه اعلام کرد: براساس آمار ثبت شده، این میزان مسافرت‌های دریایی در مسیرهای دریایی مرکز استان هرمزگان دربندرهای شهید حقانی به جزیره های قشم،  هرمز و لارک از(۲۹ بهمن تا پنجم اسفندماه جاری) کاهش یافته است.

براساس این گزارش هم‌چنین آمارها کاهش ۱۷ درصدی مسافر و ۱۱ درصدی حمل و نقل خودرو در مسیر بندر پل به بندرلافت در جزیره قشم و برعکس را در هفته جاری نشان می‌دهد.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آورده است: پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری به عنوان یک خواست ملی و برای حفظ سلامت مردم در اولویت قرار گرفته تا با رعایت اقدامات و مراقبت های پیشگیرانه، از تسری بیماری کرونا جلوگیری شود.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توصیه کرده است: بنابر خواست مسوولان، مردم از سفرهای غیر ضروری دریایی از بنادر این استان پرهیز کنند.

کاهش میزان مسافرت‌های دریایی در هرمزگان با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و در راستای درخواست مسوولان از مردم به منظور پرهیز از سفرهای غیرضروری و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته شده که نشان دهنده توجه مردم به هشدارهاست.

هرمزگان در میان استان های جنوبی کشور به پایتخت سفرهای دریایی شناخته می شود که هرساله به ویژه در فصل زمستان و بهار پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی از گوشه و کنار این سرزمین باستانی است.

بندرهای مسافری هرمزگان افزون بر ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزیره‌های خلیج فارس را پشتیبانی می‌کنند و حجم عمده این مسافرت‌ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.