رییس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هم‌چنین افزون بر ۲۰۰همیار طبیعت نیز در بهمن ماه از طریق سامانه همیار طبیعت نام نویسی کردند.

محمد منصوری روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد به عنوان همیار طبیعت دانش آموز، همیار مروج و همیار محافظ هستند.

وی هدف از به‌کارگیری این افراد را  احیا، توسعه، ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی عنوان کرد.

رییس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی هرمزگان ابراز داشت: یکی از اقدامات موردنظر ویژه این ایام جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه در کاشت نهال هم‌زمان با سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: مردم با مراجعه به سامانه همیار طبیعت( hamyartabiat.frw.ir ) عضو شوند تا در حفظ و حراست از سرزمین مان کمک کنیم.

منصوری اضافه کرد: تخریب منابع طبیعی مشکلاتی مثل ریزگردها و پیشروی بیابان را به دنبال دارد، لذا برای جبران این مشکلات و ایجاد تعادل در طبیعت به‌کارگیری مشارکت مردمی در عرصه منابع طبیعی ضروری است.

در حال حاضر ۳۶ هزار همیار طبیعت در قالب مروج، محافظ، سفیران انفال و همیاران طبیعت دانش‌آموزی در استان هرمزگان فعالیت دارند.

سالهای۹۶ و ۹۷  اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان از نظر جذب همیار طبیعت رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

در بند ۸ ماده ۶۹ قوانین دهیاران و شوراهای اسلامی و ماده ۶۸ مشخص شده که همکاری دهیاران و شوراها در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.