گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی گیلان، حاکیست، محسن یوسف پور با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد گرم در استان تا پایان هفته افزود: گردشگران، دامداران و حاشیه نشینان جنگل ها از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه های طبیعی استان به طور جدی پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم زمینه وقوع آتش سوزی های احتمالی در جنگلهای استان گیلان را فراهم می کند، بنابراین ضروریست تا از روشن کردن آتش در عرصه های طبیعی خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم "شدید یا خیلی شدید" ظهور و بروز پدیده "فون" (گرم‌باد با دمای به‌نسبت گرم و خشک که در سمت بادپناه کوهستان، از ارتفاعات بیشتر به نقاط پایین‌دست نزول می‌کند و در طی این نزول دمایش افزایش می‌یابد)  به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای استان گیلان  ابلاغ شده تا تمهیدات لازم را برای مقابله با هر حادثه احتمالی در این زمینه فراهم کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان بیان داشت: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان آماده پاسخگویی و دریافت گزارش های مردم است.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

وزش شدید باد گرم از شب گذشته در استان گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.