به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: اقدام دادستانی در راستای احقاق حقوق عامه و حفظ مصالح عمومی و حل و فصل اختلافات بین منابع طبیعی و عشایر منطقه انجام شده است.

حسین سلامی افزود: ازجمله مطالبات و مشکلات پیش آمده برای عشایر منطقه، موضوع تعیین محل‌هایی برای آبشخور احشام و تعیین مسیرهایی برای عبور دام‌ها بود که مسوولان اداره منابع طبیع برای حل این موانع قول مساعد دادند.

وی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع در دستور کار دستگاه قضا است، گفت: در رسیدگی به مشکلات بایستی چند وجهی به مسائل نگاه کرد تا هم مطالبات به حق مردم و هم صیانت و حفاظت از منابع طبیعی لحاظ شود.   

 دادستان جیرفت به همراه  معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به صورت میدانی از طرح جنگل‌کاری منطقه تل سیاه این شهرستان بازدید کردند که در این بازدید بنا بر اعلام اداره کل منابع طبیعی، سایت هدف‌گذاری برای جنگل‌کاری واقع در منطقه تل سیاه ۴۰۰ هکتار است که چاله‌زنی این منطقه به طور کامل انجام و ۲۳۰ هکتار آن توسط اداره کل منابع طبیعی با گونه‌های جنگلی و بومی سازگار با منطقه از جمله کُنار و کهور طی سالهای ۹۴ تا ۹۶ جنگل کاری و تاکنون آبیاری و مراقبت شده و امسال هم عملیات اجرایی ۱۶۰ هکتار دیگر در این سایت از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.