«رضا عظیمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها در حوزه آبخیز هفت شهرستان استان مرکزی اجرا شده و با بهره برداری از آنها ۱۲ هزار هکتار از حوزه آبخیز این شهرستان‌ها تحت پوشش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب با بهره برداری از این طرح‌ها به حجم ذخیره سازی و کنترل رواناب‌های استان مرکزی برای تغذیه مصنوعی سفره‌های زیر زمینی و قنات‌های استان افزوده شده‌است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت ذخیره سازی و کنترل رواناب‌ توسط سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی این استان در هر بار آبگیری به ۸۹ میلیون متر مکعب افزایش یافته‌است.

عظیمی از انعقاد قرارداد ۱۱ طرح آبخیزداری در اراضی آبخیز استان مرکزی خبرداد و گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیز پنج شهرستان استان درحال انجام است و پیش بینی می شود بهره‌برداری از این طرح‌ها خرداد ماه سال آینده آغاز شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع به حجم کنترل رواناب‌های سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی افزوده می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.