جمعی از زنان شرکت‌کننده این شهر در شعبه‌های اخذ رای که از ابتدای صبح در صف‌های طولانی منتظر نوبت رای دادن خود بودند، با یکدیگر از اهمیت این دوره از مجلس شورای اسلامی و افرادی که باید به بهارستان راه پیدا کنند باهم صحبت می‌کردند.

صف‌ طولانی که در مدرسه شهید علی‌اصغر حسینی شهرک پیامبراعظم(ص) بندرعباس تشکیل شده است، فرصتی هم برای دخترهایی فراهم کرده است که همپای مادران خود از ابتدای این صف بدوند و مادران در وصف را بشمارند.  

صف طولانی بانوان در این مدرسه برای من هم که خود یکی از شرکت‌کنندگان در صف رای بودم و با تعدادی از بانوان آشنایی و دوستی دارم زمانی را برای صحبت‌ کردن با تعدادی از آن‌ها فراهم کرد تا از انتخاب اصلح و انتظارات مردم در این دوره بیشتر بشنوم.

هرچند برخی از آن‌ها گزینه‌های متفاوتی داشتند اما حرف‌شان یکی بود: "باید به  افرادی رای بدهیم که مثل دوره قبل نباشند".

بانوان این صف که تعدادشان بیشتر از مردان بود و بیشترشان چادرهای رنگی بندری به سر داشتند، معتقدند بودند نماینده باید دین داشته باشد و فقط به فکر منفعت‌های خود و اقوامش نباشد.

با اینکه بانوان این شهرک از همان دقیقه‌های ابتدایی شروع رای‌گیری به صف شده بودند و هوا هم کمی اذیت می‌کرد اما صف به کندی جلو می‌رفت، برخی که سن‌شان زیاد بود توان ایستادند نداشتند و در گوشه‌ای روی سکوها و زمین کنار باغچه حیاط مدرسه می‌نشستند.

دو پیرزن اما با کمک نوه‎هایشان و از خودگذشتگی زنانی که یک لحظه هم صحبت‌ کردن‌شان متوقف نمی‌شد، برای رای دادن داخل شعبه رفتند اما بانویی که حدود دوساعت در صف، نگران بچه شیرخوارش بود، گفت مجبورم برگرددم خانه‌، شوهرم که از بیرون آمد باهم می‌آییم.

حضور تک تک زنان هرمزگان مشتی بر دهان آمریکاست

صف که جلوتر رفت، چشمم به چند بانویی افتاد که دغدغه‌های زیادی برای انتخاب اصلح داشتند و باهم از کاندیدهایی می‌گفتند که بفکر مردم باشند؛ مانند "زینب بشیری" که با خوش‌رویی نخستین بانوی مصاحبه‌کننده با خبرنگار ایرنا بود و دلیل آمدن خود از ابتدای صبح در پای صندوق‌های رای را ماندن در پای ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.  

وی بیان داشت: امروز آمدم تا ثابت کنم به عنوان یک زن هرمزگانی در پای صندوق رأی وفادار به آرمان‌های امام راحل و رهبر عزیزم و خون همه شهدا به ویژه سردار سلیمانی که انصافا درس از خودگذشتگی رو به ما آموخت، هستم و تا آخرین لحظه عمرم از آرمان‌هایم دست نمی‌کشم.

این بانوی فرهنگی و دبیر ادبیات عرب با این جمله که؛ حضور تک تک زنان هرمزگان به منزله مشتی بر دهان استکبار جهانی آمریکای خون‌خوار است، ابرازداشت: همین حضور حداکثری سبب استحکام نظام جمهوری اسلامی شده و دست دشمنان را از کشورمان کوتاه می‌کند.

این شرکت‌کننده در شعبه رای‌گیری در مدرسه شهید علی‌اصغر حسینی شهرک پیامبراعظم بندرعباس اعتقاد دارد: هر فردی که به مجلس شورای اسلامی راه ‌یافت باید با تفکر انقلابی و اطاعت محض از ولایت فقیه، جهادگونه برای مردم استان و شهرخودش کار کند.

نماینده‌ها سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند

بشیری افزود: نمایندگان این دوره هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای درخواست‌های مردم خود ارزش قائل باشند، به داد این مردم برسند و نگذارند که حق این استان با وجود همه منابع و ظرفیت‌ها پایمال نشود و در حد توان خود مطالبه گر حق هرمزگانی‌ها باشند.

وی با اشاره به خستگی‌ناپذیر بودن سردار سلیمانی در خدمت به مردم گفت: نماینده‌ها باید سردار سلیمانی را الگوی خود قرار بدهند و باید جوابگوی مطالبات مردم این استان باشند.

وی با بیان اینکه نماینده اصلح کسی است که جلوی ظلم و فساد و ناحقی می‌ایستد، اضافه کرد: از کاندیدای مورد نظرم انتظار دارم واقعا به درددل مردم این استان گوش کنند.

لعیا ذاکری دیگر فرهنگی رای‌دهنده در این شعبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه بانوان تشکیل می‌دهند، زنان می‌توانند با انتخاب فرد اصلح، در احقاق حقوق خود تاثیرگذار باشند.

وی اعتقاد دارد: زنان با نقش محوری که در خانواده دارند، می‌توانند در هدایت خانواده و انتخاب فرد اصلح، اثرگذرای مضاعفی بر مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند.

این بانوی شرکت‌کننده در رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: از منتخبان مردم انتظار دارم به معنی واقعی نماینده مردم باشند و در قانون‌گذاری‌ها منفعت هرمزگان و شهر و مردم این استان را درنظر داشته باشند.

ذائقه مردم هرمزگان به سمت طرح‌های ملی سوق یابد

دیگر رای‌دهنده امروز انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ما کسی است که علم و معرفت و کمالات معنوی و اخلاقی زن در نگاه او بسیار مهم تعریف شده است.  

بنت‌الهدی زارع در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اگر زن در خصوص حق مدنی منفعل باشد بی‌شک فرزندان خانواده و جامعه افرادی وی نیز منفعل خواهند بود درحالی که در انقلاب اسلامی جایگاه زن ارزشمند تعریف شده و در طول ۴۰ساله انقلاب اسلامی، این زنان بوده‌اند که مردان خود را تشویق به حضور سیاسی کردند.  

وی در خصوص انتظار خود از نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر انتظار ما از نماینده در حد سطح شهر و استان باشد درواقع ما به پیشرفت و بصیرت سیاسی مناسب نرسیده‌ایم درحالی که مجلس محل ریل‌گذاری کارهای کلانِ ملی حتی فرامنطقه ای است.

این فعال اجتماعی، احساس مسوولیت، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری را از ویژگی‌های مهم یک نماینده اصلح برشمرد و افزود: ذائقه مردم این استان برای مطالبات خود از نمایندگان این دوره باید از خیابان‌کشی و آسفالت‌کشی به سمت لوایح و طرح‌های ملی سوق یابد.

زارع ابرازداشت: نمایندگان نیز باید به طور قطع توانایی پیشنهاد و پیگیری و تصویب قانون‌های مهم و اساسی را دارند و انتظار و انتخاب ما در این دوره نیز رای به افرادی بوده که دارای ایده‌ و برنامه‌ در دورترین روستاها هستند.

رای دادن امسال بخشی از انتقام سخت از خون حاج‌قاسم است

زینب الله‌پرست دیگر معلم فرهنگی شهر بندرعباس است که در مدرسه "امید ایران" این شهر رای خود را به صندوق انداخت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به اهمیت شرکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای به نسبت انتخابات سال‌های گذشته اهمیت بیشتری دارد.

خواهر شهید حسین الله‌پرست با برشمردن ویژگی‌های صبر و بصیرت، تنفر از فساد، توان مدیریتی و دین و تقوا یک نماینده از نگاه رهبری،  ادامه داد: رای دادن امسال همه ما قسمتی از همان انتقام سختی است که برای خون به ناحق ریخته شده‌ حاج‌قاسم قول دادیم.

وی اضافه کرد: من با رای دادنم خواستم به وصیت‌نامه سردار دل‌ها عمل کرده و به آن شهید قهرمان‌مان بگویم ما تا پای جان در کنار رهبرمان و همراه و همگام با ایشان هستیم.

الله‌پرست در خصوص انتظار خود از نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایندگانی که با رای من به مجلس می‌رود انتظار دارم در تصمیماتی که می‌گیرند به هیچ عنوان خون به دل رهبرم نکنند.

این معلم مقطع ابتدایی تاکید کرد: نمایندگانی که انتخاب کرده‌ام نباید سر سوزنی به آرمان انقلاب اسلامی و شهیدان پشت پا نزنند، زیرا همه آن‌ها مدیون خون شهدایی هستند که برای این انقلاب از جان خود گذشتند.

نمایندگان منتحب من برای وضعیت مسکن و بیکاری جوانان کار جهادی کنند

دیگر بانوی رای‌دهنده که دانش‌آموخته گیاه‌پزشکی است، نیز هدف از شرکت  در این دوره را وظیفه ملی و شرعی و پایمال نشدن خون سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش عنوان کرد.

صدیقه محمودی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از کاندیدهای مورد نظرم انتظار دارم که برای آبادی شهرم تلاش کنند و از همه مهم‌تر برای سامان‌بخشی به وضعیت مسکن و بیکاری جوانان این شهر با طرح و برنامه جدید کار جهادی کنند.

دیگر بانوی شرکت‌کننده در رای‌گیری نیز گفت: برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمان رهبر پای صندوق رای حضور یافتم  تا کشورمان همیشه سرافراز باشد.

الهام کمالی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس ملاک‌‎های تعیین شده رهبر معظم انقلاب فرد اصلح در نظر می‌گیرم که شجاعت، عدالت و امانتداری در اولویت است.

به عشق حرف‌های رهبرم آمدم

یک بانوی۵۲ ساله که برای انداختن رای همراه نوه خود در صف رای‌دهندگان در مسجد قدس حضور داشت، نیز گفت: ما مردم ایران هیچ وقت از خون شهدا نمی گذریم و ادامه دهنده راه آنها هستیم.

زهرا عامری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بسیار ضروری است که مردم با وجود همه مشکلات در انتخابات شرکت کنند و به افرادی رای دهند که پیرو رهبر انقلاب باشند و به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

فاطمه جهانداری دیگر شرکت کننده در شعبه اخذ رای در مسجد قدس بندرعباس نیز گفت: حضور حداکثری مردم درانتخابات، نشان دهنده حمایت مردم از انقلاب و راه شهداست.

وی که ساکن محله آیت‌الله غفاری است، افزود: امروز از ابتدای صبح به عشق حرف‌های رهبرم و به امید حل مشکلات و آبادانی هرمزگان برای رای دادن به این مسجد آمدم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه آغاز شده است.

۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.