رییس ستاد انتخابات هرمزگان با تاکید بر اینکه انتظار رعایت اصلی بی طرفی و امانتداری را از تمام مجریان انتخابات در استان داریم، افزود: برگزار کنندگان انتخابات تنها بدهکار مردم هستند و جامعه و مردمی که همیشه در صحنه حضور دارند، طلب کاران اصلی انتخابات می باشند.

سعید ناجی عصر سه شنبه در نشست مشترک نمایندگان فرماندار و سر ناظران هیات نظارت اظهار داشت: تمامی این تلاش ها و فعالیت ها در عرصه برگزاری انتخابات با این نیت است که انتخابات سالمی را برگزار کنیم و به مردم اطمینان دهیم که برگزار کنندگان انتخابات بی طرفانه و با رعایت امانت داری در حال رسیدگی به امور هستند.

وی با تاکید بر اجتناب از هرگونه مداخله در امور شعبه های اخذ رأی ، گفت: باید هر شخص در امور محوله تنها به وظایف خود بپردازد و دخالت در امور یکدیگر در حوزه برگزاری انتخابات پذیرفته نیست و می تواند در روند برگزاری انتخابات مشکل ایجاد کند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان تصریح کرد: ورود به عرصه اجرا و برگزاری انتخابات نیازمند رعایت اصل بی طرفی و امانت داری است و اگر فردی به هر طریقی به شخض یا گروهی خود را وام دار می داند باید از حضور در این عرصه اجتناب کند.

ناجی ابراز داشت: به واسطه بی توجهی به نظر و رای مردم در قبل از انقلاب، مردم در انقلاب خود به سمت جمهوری اسلامی سوق پیدا کردند که در دل آن انتخابات و حق تعیین سرنوشت را حفظ و ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: نباید این نکته را فراموش کرد که انتخابات به عنوان یک ثمره بزرگ، تاثیرگذار و منحصر به فرد از انقلاب برای ما به یادگار مانده و به عنوان یک رکن در ساختارنظام سیاسی کشور مطرح بوده و هست.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، یک نفر در شرق این استان شامل شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب این استان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

حوزه انتخابیه بندرعباس شامل بندرعباس(مرکز)، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، شرق هرمزگان(شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب)، حوزه غرب هرمزگان(شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان) است.

در این دوره از مجموع ۱۱۳نفری که به فرمانداریهای حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات هرمزگان مراجعه کرده ومدارک خود را تحویل داده بودند ۲۰ نفر انصراف داده که ۹۳ نفرباقی ماندند و ازاین تعداد ۴۳ نفر بدلیل نداشتن شرایط احراز در هیات نظارت رد شدند.

از باقی مانده این افرد صلاحیت ۴۷نفر درهیات نظارت برای حوزه مرکزی ، شرق وغرب استان هرمزگان تایید شد و خود را برای رقابت نفس گیر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آماده می کنند.

از این تعداد،  ۲۷ نفر نامزد نمایندگی مجلس برای حوزه انتخابیه بندرعباس، ۹ نفر در شرق استان هرمزگان و ۱۱ نفر در غرب استان در این دوره از انتخابات اجازه تبلیغات در موعد مقرر دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.